حکیم زاده: تکالیف مهارت محور فاصله بین دنیای واقعی و کلاس درس را بر می دارد

تهران (پانا) - نشست صمیمی معاونین آموزش ابتدایی مناطق شهر تهران با حضور رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سعید روبوشه، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، صادق پور مدیر آموزش و پرورش منطقه1 ، جمعی از کارکنان اداری وزارت  و اداره کل آموزش و پروش شهر تهران، نشست معاونین آموزش ابتدایی شهر تهران به میزبانی منطقه1 و در اردوگاه ابوذر(دارآباد) برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: تکالیف مهارت محور فاصله بین دنیای واقعی و کلاس درس را بر می دارد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش منطقه 1 شهر تهران، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مبنای طرح های اجرا شده در مقطع ابتدایی علمی است و تغییرات و جابجایی شخصیت ها تغییری در این برنامه ها ایجاد نخواهد کرد افزود: متن محوری آسیب جدی سیستم آموزشی ماست. باید مراقب باشیم طرح های پژوهش محور ایجاد شده دوباره در دام مکتوب و محدود شدن نیفتند. متاسفانه مافیایی وجود دارد که حتی برای طرح های پژوهش محور ما هم کتاب اصطلاحا کمک درسی تولید می کند و این نقطه مقابل اهداف ایجاد این طرح هاست.

وی افزود: نگرش معلمان ما باید با اهداف طرح ها همسو باشد وگرنه موفق نخواهیم بود. تکالیف مهارت محور فاصله بین دنیای واقعی و کلاس درس را بر می دارند و استفاده از بازی، ادبیات، هنر، دست ورزی و تکالیف مهارت محور به ما کمک می کنند تا با مشق بیهوده سرمایه ی ارزشمندمان را که همان فرصت آموختن به بچه هاست از دست ندهیم.

حکیم زاده رقابتی و جشنواره ای بودن طرح جابر را نیز آسیب آن بر شمرد که با اهداف واقعی طرح در تعارض است. وی افزود: بخش جشنواره ای جابر را حذف خواهیم کرد و در عوض جشنواره ای برای معلمان ابتدایی تدارک دیده ایم تا فرصتی باشد برای نمایش تلاش آن ها. ما در اجرای طرح های مختلف حقیقتا دنبال حرکات نمایشی نیستیم بلکه خواهان تغییرات واقعی در شیوه های سنتی آموزش هستیم.

روبوشه، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان وزارتی و همکارانش در شهر تهران، این نشست صمیمی را محفلی برای بیان دغدغه ها و آسیب شناسی صحیح طرح و برنامه های اجرا شده در مقطع ابتدایی توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد با بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ها بتوانیم کامل تر و جامع تر به اجرای آن ها بپردازیم.

در ابتدای جلسه صادق صادق پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه 1 نیز ضمن خوش آمدگویی و ارائه ی گزارش کوتاهی از وضعیت آموزش و پرورش منطقه1 حضور در جمع معاونین آموزش ابتدایی را بسیار ارزشمند و موجب مباهات توصیف کرده و از اهمیت دوره ی سرنوشت ساز ابتدایی برای دانش آموزان گفت.

شرکت کنندگان در این نشست پیرامون طرح های مختلف اجرا شده در مقطع ابتدایی بحث و تبادل نظر نموده و صراحتا نظرشان را با معاون وزیر در میان گذاشتند. همچنین پیرامون وضعیت پیش دبستانی ها و سایر مسائل مربوط به حوزه ابتدایی نیز گفتگو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار