تشریح برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی

مشهد (پانا)-با توجه به فرا رسیدن بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش استان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل گفت: همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز، ویژه‌ برنامه‌های قرآنی این هفته از تاریخ 23 لغایت 29 آذرماه در کلیه مدارس استان به اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به روز شمار برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز این اداره‌ کل اظهار کرد: روز شمار این هفته بر مبنای مفاد بیانیه گام دوم و با هدف توسعه و تعمیق آموزه های قرآن، عترت و نماز در سطح همه مدارس تدوین شده است و عناوین روزهای آن شامل: قرآن، عترت و نماز؛ کانون امید به آینده، مدرسه صالح؛ دانشآموز انقلابی، تمدّن اسلامی؛ جامعه مهدوی، گام دوم انقلاب؛ پیروی از ولایت، نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی، مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی، نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت می باشد.

مالک اشرفی با اشاره به برگزاری هشت برنامه محوری در این هفته عنوان کرد: برگزاری با شکوه مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۴رشته و در همه مقاطع تحصیلی همزمان با این هفته برنامه‌ریزی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری جلسات گفتمان در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان، برپایی محافل انس با قرآن کریم و اجرای کرسی تلاوت با محوریت جزء سی قرآن کریم با مشارکت دانش‌آموزان حافظ جزء 30 و برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان نیز از جمله برنامه‌هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی ابراز کرد: از برنامه‌های شاخص در این هفته برگزاری پیش اجلاس نماز با حضور مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس بصورت متمرکز در مرکز استان و غیر متمرکز در سطح ادارات آموزش و پرورش هست که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و با حضور اساتید برجسته کشوری چون حجت الاسلام محمد کاظمی در حال برگزاری است.

مالک اشرفی تصریح کرد: تقدیر از دانش‌آموزان برتر در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و همچنین تجلیل از خیرین این حوزه در دستور کار قرار دارد. تأکید بر حفظ جزء 30 قرآن کریم و تقدیر از حافظان و فعالان اجرایی در طرح حافظان جزء 30 قرآن کریم نیز از دیگر مواردی است که در این هفته صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان بیان کرد: حضور گسترده دانش آموزان در نماز جمعه و همچنین گلزار شهدا نیز از جمله برنامه هایی است که مدارس در این هفته نسبت به اجرای آن توجه بیشتری خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار