مراسم گرامیداشت 16 آذر در دانشکده فنی و حرفه ای سما بندرعباس برگزار شد.

هرمزگان(پانا)-مراسم بزرگداشت حماسه 16 آذر و روز دانشجو در سالن آمفی تئاتر دانشکده سما بندرعباس برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۵۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم گرامیداشت 16 آذر در دانشکده فنی و حرفه ای سما بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی مرکز سما بندرعباس ، در این مراسم با حضور رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما بندرعباس، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، معاونین، اساتید و اعضای هیات علمی، کارکنان و جمع کثیری از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده سما برگزار گردید..

در ابتدای این مراسم دکتر احسان محمدی نژاد رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما بندرعباس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 16 آذر و روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان اظهار داشت: حادثه 16 آذر سال 1332 که منجر به شهید شدن 3 تن از دانشجویان دانشگاه تهران گردید و روح جامعه را جریحه دار کرده بود اما به حول قوه الهی این حرکت دانشجویی توانست انگیزه و امید را به جامعه برگرداند. ایشان 16 آذر را نقطه عطفی برای فعالیت جنبش دانشجویی دانستند افزودند: بعد از 16 آذر 1332 سیل خروشانی از فعالیت های دانشجویی در ایران شکل گرفت و بعد از انقلاب نیز این جوانان و شهدای دانشجو بودند که با از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

ایشان یادآور شدند : با توجه به شرایط امروز جامعه می بایست حساسیت خاصی نسبت به وقایع پیرامون خود داشته باشیم آگاهی خود را در کنار این حساسیت ها بالا ببریم .

حجت الاسلام و المسلمین زارعی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از دیگر سخنرانان این آیین بود که در سخنان کوتاهی تاکید کرد: 16 آذر روز دانشجو به پاس شهادت جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران که با تقدیم خون خود به این مملکت بستر را برای کسب علم و خرد و دانش فراهم کردند تا دانشجویان امروز روز به روز شاهد بالندگی و رشد مملکت اسلامی ایران باشند.

ایشان با اشاره به حوادث 16 آذر 1332 افزودند : 3 تن از دانشجویان دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت امریکا احساس کردند که دولتهای مستبد بر کشور مسلط می شوند که در ادامه بر علیه آنان به پا خواستند و بااز خودگذشتگی و ایثار و مقاومت در مقابل استکبار جهانی ایستادند .

در حاشیه این مراسم انتخابات کانون هلال احمر دانشکده فنی و حرفه ای سما بندرعباس با مشارکت خوب دانشجویان برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار