دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافت

ارومیه (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ و بارش برف و کولاک دید افقی را در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده است.

کد مطلب: ۹۷۵۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دید افقی در گردنه‌های مهاباد به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافت

محسن خادمی اظهار داشت: مه غلیظ که با بارش خفیف برف نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی را با مشکلاتی نظیر کاهش شدید دید افقی مواجه کرده که عوامل راهداری برای تسهیل عبور خودروها و کمک به مسافران حضور دارند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در گردنه‌های «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان و «جواله‌شان» در محور مهاباد - سردشت به علت بارش خفیف برف و مه غلیظ، دید افقی به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است.

وی افزود: در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز مه غلیظ، بارش برف و کولاک گزارش شده و دید افقی در این گردنه نیز به ۱۰۰ متر کاهش یافته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بازگشایی محور مهاباد - پسوه توسط عوامل راهداری گفت: تردد در این محور برف‌گیر به خاطر بارش برف در اوایل هفته جاری تنها با زنجیر چرخ ممکن بود و عوامل راهداری شب گذشته توانستند این مسیر را به طور کامل بازگشایی کنند.

خادمی بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یافته و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد بر اثر ورود امواج ضعیف بارشی به منطقه، بارش پراکنده برف و باران در برخی مناطق جنوب آذربایجان‌غربی طی ۲ روز دیگر تداوم دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار