برگزاری نشست مشترک ستاد گرامیداشت هفته سوادآموزی

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاون سوادآموزی این اداره کل، نشست مشترک ستاد گرامیداشت هفته سوادآموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک ستاد گرامیداشت هفته سوادآموزی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: با توجه به شاخص ها و ارزیابی های انجام شده وضعیت سوادآموزی استان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و توفیقات فراوانی نیز حاصل شده است که این مهم جای تقدیر دارد.

وی افزود: استان خراسان رضوی دارای 99 مرکز یاددهی-یادگیری سوادآموزی تایید شده است و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در این مراکز رقم خورده است.

خدابنده تصریح کرد: براساس تفاهم نامه ای که با شهرداری مشهد منعقد شده قرار است تا سال 1400 کلیه بی سوادان مشهد جذب شوند و بتوانیم جشن پایان بی سوادی را برگزار کنیم و این طرح با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان اظهار کرد: با توجه به جامعه هدف سوادآموزی که رده سنی 10 تا 49 سال را دربر می گیرد بیش از 97 درصد این رده سنی در استان باسواد هستند که آمار بسیار خوبی است اما با توجه به جمعیت بالای استان باید بیشتر تلاش کنیم و این آمار را ارتقاء دهیم.

قابل ذکر است در ابتدای جلسه مصطفی اسدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن گرامیداشت چهلمین سال تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: مجموعه سوادآموزی کشور بر روی سوادآموزی استان حساب ویژه ای باز کرده است و خوشبختانه در ارزیابی های کشوری توانستیم در سال 97 رتبه خوب و قابل تقدیر را کسب نماییم و تلاش خواهیم کرد این رتبه را ارتقاء دهیم.

وی افزود: کسب رتبه اول کشور در شورای پشتیبانی سوادآموزی، کسب رتبه اول کشور در راه اندازی مراکز یاددهی-یادگیری و ارائه پردازش ایده ها و تبدیل شدن بسیاری از آن ها به ایده های کشوری از دیگر توفیقات مهم این معاونت است.

اسدی تصریح کرد: علی رغم اینکه استان پهناور و پرجمعیتی هستیم شاخص سواد در استان از 94 درصد در سال 1396 به بیش از 97 درصد در سال 1397 رسیده است و شاخص سواد رشد بسیار خوبی داشته است و تلاش می کنیم این آمار را به 98 درصد برسانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه اجرای طرح وقف سواد، اجرای طرح شتاب بخشی، برگزاری جلسات سوادآموزی شهرستان ها و مناطق با حضور همیشگی فرمانداران و بخشداران، کسب رتبه اول کشور در جشنواره شهید رجایی، برگزاری نخستین جشنواره الگوهای برتر تدریس سوادآموزی و جذب بیش از دو هزار سوادآموز به عنوان نیروی حق التدریس در استان را از مهمترین توفیقات و اقدامات حوزه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی برشمرد.

وی در پایان برگزاری این نوع جلسات را فرصت و اغتنام فرصت دانست که موجب آشنایی بیشتر با ظرفیت ها، برنامه ها و چالش ها خواهد شد و با استفاده از راهکارهای مطرح شده می توان در جهت ارتقاء سازمان گام برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار