لحظاتی پیش؛

اورژانس تخصصی شاهرود با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

شاهرود (پانا) - بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور با ظرفیت ۷۵ تخت بستری در زمینی به زیربنای پنج هزار مترمربع با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کابینه دوازدهم افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۷۵۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اورژانس تخصصی شاهرود با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

سعید نمکی پیش از ظهر سه‌شنبه در ادامه سفر یک‌روزه خود به شرق استان سمنان، وارد بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود شد تا بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور را در این بیمارستان افتتاح کند.

این اورژانس دارای ۷۵ تخت بستری است که از دومین اورژانس شرق کشور ۱۰ تخت بیشتر دارد. همچنین این زیرساخت عظیم در ساختمانی به زیربنای پنج هزار مترمربع ساخته و تجهیز شده است.

این مجتمع عظیم در درون بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ساخته و توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تجهیز شده است.

ساخت اورژانس و مرکز ترومای مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام حسین(ع) شاهرود سال ۱۳۹۵ با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد، ۷۵ تخت در ۲ طبقه داشته و برای ساخت و تکمیل آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در بخش هم کف اورژانس شاهرود بخش های تحت نظر حاد ۱ و ۲ با ۳۰ تخت مجهز به امکانات پیشرفته و مانیتورینگ قلبی، بخش تحت نظر اطفال با امکانات پیشرفته، اتاق احیا با تجهیزات کامل، بخش تزریقات و پانسمان، دو اتاق عمل مجهز با امکانات پیشرفته، بخش تصویر برداری شامل رادیولوژی دیجیتال، سی تی اسکن و سونوگرافی، دارو خانه، اتاق های معاینه و مشاوره پزشک و بخش اداری شامل پذیرش، حسابداری، ترخیص، مددکاری، صندوق و سوپروایزر قرار دارد.

در طبقه نخست هم دو ICU شامل ۲۸ تخت، چهار سوئیت و سالن آموزشی و کلاس های درس جانمایی شده است.

افتتاح مرکز جامع درمان ناباروری و IVF مرکز آموزشی پژوهشی درمانی بهار شاهرود دیگر برنامه وزیر بهداشت است.

اورژانس شاهرود یکی از فعالترین اوژانس های کشور است. قرار گرفتن این شهر در میانه راه تهران - مشهد و بروز حوادث رانندگی زیاد در این مسیر و خدمات رسانی به مصدومان، تقویت این مرکز را ضروری کرده است.

نمکی غروب امروز شاهرود را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار