آغاز طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همزمان با سراسر کشور در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت اردبیل گفت: در حال‌حاضر طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از آبان‌ماه امسال همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شده و تا پایان فروردین ۹۹ ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۷۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همزمان با سراسر کشور در اردبیل

سید خلیل‌اللهی، مدیرکل بیمه سلامت اردبیل گفت: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از آبان‌ماه امسال همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شده و تا پایان فروردین سال ۹۹ ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه خانوار‌های فاقد بیمه می‌توانند با حضور در مراکز و دفاتر پیشخوان خدمات دولت نسبت به پوشش بیمه سلامت اقدام کنند، افزود: ثبت‌نام این طرح برای تمامی افراد رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت یکی از ضرورتهاست که می‌تواند برای خانوار‌های فاقد بیمه درمانی بسیار موثر باشد و از این دست از خانوار‌ها تقاضا داریم در این طرح ثبت‌نام کنند.

خلیل‌اللهی گفت: بعد از ثبت‌نام خانوار‌های فاقد بیمه این طرح توسط دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت رفاه بررسی شده و پیامی برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال می‌گردد و باتوجه به کم‌برخوردار بودن استان اردبیل از بیمه درصد این نوع پوشش درمانی برای بیشتر خانوار‌ها رایگان است.

او افزود: بعد از ثبت‌نام و تایید افراد تحت پوشش این طرح می‌توانند از خدمات درمانی و بهداشتی در مراکز درمانی دولتی و بیمارستان‌ها استفاده کنند و باتوجه به اینکه بیشتر مراکز درمانی در استان دولتی بوده این اقدام برای خانوار‌ها فرصت بسیار مغتنمی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار نفر در استان فاقد بیمه باشند که تقاضا داریم در زمان مقرر و باقیمانده نسبت به این امر اقدام شود.

خلیل‌اللهی افزود: از آغاز این طرح تا کنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام نیز در مراکز خدماتی بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان خدمات دولت ادامه دارد.

او گفت: باتوجه به اینکه هزینه‌های بستری، جراحی و برخی خدمات بهداشتی و درمانی بالاست خانواده‌های تحت پوشش این طرح می‌توانند به صورت رایگان از این طرح بیمه استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت یکی از طرح‌های بسیار مهم برای خانواده‌های فاقد بیمه است که می‌تواند کمک شایانی به خدمات درمانی برای این خانواده‌ها داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار