نمکی: بیماری آنفلوآنزا در کشور مهار شد

جذب ۱۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

شاهرود (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت ویروس آنفلوآنزا با اقدامات و آموزش‌های داده شده و باهمکاری مردم در مناطق مختلف کشور مهار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نمکی: بیماری آنفلوآنزا در کشور مهار شد

سعید نمکی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت میامی در جمع خبرنگاران از مهار آنفلوآنزا در کشور خبر داد و افزود: گسترش بیماری آنفلوآنزا در پاییز شدت بیشتری داشت که با اقدامات مناسب مهار شد.

وی گفت: با تمهیدات لازم و آموزش‌های ارائه شده به مردم برای جلوگیری از ابتلاء افراد به این بیماری، پیشگیری لازم صورت گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان رشد و پراکندگی آنفلوآنزا کمتر شده و این بیماری مهار شده است، اظهار داشت: کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و در حال حاضر این دارو به اندازه کافی وجود دارد.

جذب 10 هزار نیرو در وزارت بهداشت

نمکی با اشاره به جذب ۱۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت تصریح کرد: مراحل جذب نیروها آغازشده و تا یکماه آینده انجام می شود.

وی با عنوان این مطلب که با توجه به ضرورت خودمراقبتی از سوی مردم ، طرح " هر خانه یک پایگاه سلامت " اجرا خواهد شد، گفت: تامین کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان میامی مانند، نبود سونوگرافی و تصویربرداری دندان بعد از بازدید امروز در دستور کار قرار گرفته و به آن‌ها رسیدگی می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یک هزار طرح درمانی تا پایان امسال در مناطق مختلف کشور افتتاح می‌شود، اظهار داشت: تا هفته سلامت در اردیبهشت ماه به صورت میانگین هر هفته ۵۰ طرح برغم مشکلات مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

نمکی با اشاره به ساخت مرکز جامع سلامت شهرستان میامی گفت: تکمیل بیمارستان جدید و استقلال شبکه بهداشت و درمان میامی با کمک مسئولان با شدت و قوت بیشتری دنبال می‌شود. همچنین تلاش‌ می‌شود که در اسرع وقت بیمارستان امام رضا(ع) میامی و مرکز جامع سلامت تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

وی افزود: با توجه به دوری منطقه کالپوش به مرکز شهرستان و برای دسترسی مردم، مرکز درمانی شبانه روزی کالپوش راه اندازی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از یک‌هزار پروژه در کشور اشاره کرد و گفت: تا هفته سلامت در اردیبهشت ۹۹ به طور هفتگی ۲۰ و ماهانه ۵۰ پروژه بهداشت و درمان در کشور افتتاح می‌شود.

نمکی از افتتاح ۶۶​ بیمارستان کشور تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم همه پروژه‌ها را تکمیل و افتتاح کنیم.

وی بابیان اینکه مناطق محروم، اولویت این طرح‌ها هستند، بیان کرد: هشت هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی با افتتاح این پروژه‌ها به ظرفیت بهداشت و درمان کشور افزوده می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استقلال شبکه بهداشت و درمان میامی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود: خوشبختانه پیگیری شده و پس از تحقق می‌توانیم شاهد پیگیری امور مرتبط با میامی در درون این شهرستان باشیم.

گفتنی است؛ افتتاح و بازدید از چند طرح بهداشتی و درمانی از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرق استان سمنان است.

شهرستان میامی با دوبخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

نمکی در ادامه برنامه ها، مرکز اورژانس تخصصی شاهرود را افتتاح خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار