برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان‌غربی/ طرح زمستانی از فردا آغاز می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اقدامات ایمنی‌سازی این اداره‌کل در طول ۳۶۵ روز سال استمرار دارد، گفت: پیش از آغاز فصل زمستان و با بارش برف پاییزی در سطح استان، بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی برف‌روبی شد.

کد مطلب: ۹۷۵۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در آذربایجان‌غربی/ طرح زمستانی از فردا آغاز می‌شود

ارسلان شکری افزود: طرح زمستانی راهداری امسال همزمان با سراسر کشور از فردا /چهارشنبه/ در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود ولی اکیپ‌های راهداری از اوایل پاییز در مسیرهای مختلف شمال و جنوب استان مستقر شدند و به راهداری و برف‌روبی پرداختند.

وی اضافه کرد: علاوه بر برف‌روبی، نگهداری از جاده‌ها نیز در طول فصل زمستان بر عهده اکیپ‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در این راستا مقدار مورد نیاز ماسه و نمک در بیش از سه‌هزار کیلومتر مسیر اصلی و هزاران کیلومتر مسیر فرعی و روستایی انباشته شده‌است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات راهداری در آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای راهداری زمستانی حدود ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات در استان وجود دارد که بیش از ۳۰۰ دستگاه فعال بوده و مابقی نیازمند تعمیر و تجهیز است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۶۸ اکیپ برای فصل زمستان ساماندهی شده که با ۹۰۰ نیرو در سطح استان در ۱۸ گردنه راه‌های اصلی و ۷۱ گردنه راه‌های روستایی و فرعی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

«شکری» از شن‌ریزی موضعی تسطیح و رگلاژ چهارهزار کیلومتر راه روستایی خاکی و شوسه در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: علاوه بر آن ۳۷ نقطه فاقد دید و پرخطر در استان خاک‌برداری، خاک‌ریزی و ایمن شده‌است.

فصل برفی در آذربایجان‌غربی از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود و تا نیمه نخست اردیبهشت ادامه می‌یابد؛ این استان کوهستانی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که شامل راه روستایی، فرعی، اصلی و بزرگراه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار