معاون وزیر آموزش و پرورش کشور:

14مرکز اوتیسم توسط بانوان خیر ساخته می شود

هرمزگان(پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: با تشکیل کارگروه خیرین مدرسه ساز در مدارس استثنائی، 210 مدرسه استثنائی از محل کمک های خیرین در کشور ساخته می شود و تعداد 14 مرکز اوتیسم نیز توسط بانوان خیر ساخته می شود.

کد مطلب: ۹۷۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
14مرکز اوتیسم توسط بانوان خیر ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، سیدجواد حسینی در جلسه خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان اظهار داشت: خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب آموزش و پرورش هستند و در گستره تعلیم و تربیت می درخشند.

وی افزود: با مشارکت خیرین دو سالن ورزشی و سه مدرسه ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید فضا، بستر و قلمرو کارهای خیر را در مدرسه گسترش دهیم، اضافه کرد: یاور های خرد نظیر مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خیرین مدرسه یار، هنریار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار می تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: باید مجامع خیرین مدرسه یاری دانش آموزی بیش از پیش پررنگ تر دیده شود تا فرهنگ کمک و گذشت در نسل آینده نهادینه شود و اعتقاد، اشتیاق و اعتیاد مدرسه سازی در آنها رشد کند.

حسینی بیان اینکه آموزش و پرورش پیشرفته نیازمند استاندارد سازی منابع انسانی، منابع مالی، رویه ها و فراگرد ها و فضا و تجهیزات است، افزود: بهترین تجربه مشارکتی مردم در کشور، تجربه مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی تشکیل شده است اظهار داشت: ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که با مساعد و همکاری خیرین مدرسه ساز، کار ساخت این مدارس به زودی آغاز می گردد و همچنین با کمک خیرین بانوی کشور، ۱۴ مدرسه اوتیسم در کشور ساخته می شود.

معاون وزیر تصریح کرد: برای پیشرفت آموزش و پرورش باید چهار استاندار سازی را داشته باشد و استاندارد سازی امکانات و تجهیزات به عنوان اولین رکن است که استفاده از ظرفیت خیرین بزرگوار در این مقوله بسیار با اهمیت است.

حسینی ادامه داد: سند جامع آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات در حوزه مدارس استثنایی برای استاندارد سازی فضا و تجهیزات در حال تدوین است.

این مسئول خاطر نشان کرد: وقتی همت والای خیرین و اشتیاق آنها را می بینیم تعهد و توان ما برای خدمت رسانی باید دوچندان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار