شهرک تخصصی شیرینی سنتی در قزوین احداث می شود

قزوین (پانا) - مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: با احداث شهرک تخصصی شیرینی سنتی در قزوین زمینه رونق تولید، اشتغال و درآمدهای فعالان این حرفه در استان مهیا می شود.

کد مطلب: ۹۷۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شهرک تخصصی شیرینی سنتی در قزوین احداث می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شیرینی سنتی قزوین ظهر دوشنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

عیسی قبادی در این جلسه اظهارداشت: شیرینی سنتی قزوین می تواند جایگاه خاصی در کشور داشته باشد زیرا مواد اولیه و کیفیت تولید آن سرآمد است اما کمتر در کشور شناخته شده که باید برای رفع این چالش اقدام کنیم.

وی بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین یکی از میراث های ارزشمند استان در حوزه میراث فرهنگی و سوغات است که صیانت از آن رسالتی همگانی است.

قبادی تصریح کرد: پخت و تولید شیرینی سنتی در خانه های مادران و دختران ما نسل به نسل منتقل شده و با مناسبت های اجتماعی قرین شده و امروز در شب یلدا قدیمی های قزوین شیرینی می پزند و آن را مانند یک هویت فرهنگی حفظ کرده اند.

وی اظهارداشت: شیریتی سنتی هویت فرهنگی قزوین و توجه به آن حفط اصالت این سرزمین است و خانواده ها باید آن را به فرزندانشان آموزش دهند.

قبادی از مسئولان شهرداری خواست برای نصب و طراحی المان شهری برنامه ریزی کنند تا این تولید محلی بتواند به عنوان یک برند ملی مطرح شود و نامگذاری میدان ورودی به نام باقلوا می تواند در معرفی شیرینی سنتی قزوین موثر باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: پیشینیان ما زحمت زیادی کشده اند تا یک هنر ارزشمند مانند شیرینی سنتی در فرهنگ ما شکل گرفته و جای خود را هویت ما باز کند و ما وظیفه داریم آن را حفظ کرده و به ایندگان منتقل کنیم.

وی بیان کرد:همه دستگاهها باید کمک کنند تا برنامه های پیش بینی شده برای معرفی شیرینی سنتی قزوین به نتیجه برسد وجا دارد ازمدیرعامل و معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین که هیچ وظیفه ای در این زمینه ندارند اما احساس مسئولیت کرده و با علاقمندی و مجدانه وارد کار شده و با راه اندازی خوشه صنعتی شیرینی سنتی گام ارزشمندی در معرفی این هویت فرهنگی برداشته اند تشکر و قدردانی کنیم.

قبادی گفت: هویت را رسانه ها می سازند و باید از ظرفیت رسانه ها بویژه صدا و سیما برای معرفی شیرینی سنتی قزوین بخوبی استفاده کنیم و کارهای خوب انجام شده را بیشتر کنیم.

وی از برگزاری جشنواره شیرینی سنتی قزوین حمایت کرد و اظهارداشت: همه دستگاههای اجرایی که می توانند در برگزاری مناسب جشنواره و نمایشگاه شیرینی سنتی مشارکت و کمک کنند درخواست می شود جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا کاری فاخر صورت گیرد

وی بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین ظرفیت زیادی دارد و می تواند به عنوان یک رشته دانشگاهی مطرح شده و حتی دانشکده شیرینی سنتی را تاسیس کنیم تا بتوانیم دانشجویانی از سراسر کشور را جذب کنیم.

قبادی افزود: اگر می خواهیم کاری کنیم باید محکم و جدی و قوی جلو برویم و همه دستگاهها کمک کنند و ما هم حمایت می کنیم تا با محور خوشه صنعتی شیرینی سنتی این کار با شرایط بهتری جلو برود.

وی اظهارداشت: ایجاد شهرک تخصصی شیرینی سنتی در استان قزوین ضروری است و زمینی هم برای احداث آن پیش بینی شده که از اتحادیه قنادان انتظار داریم با جدیت وارد کار شوند تا کار به سرانجام برسد و اگر اینم جدیت دیده نشود آمادگی داریم با جذب یک سرمایه گذار آن را عملیاتی کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: با احداث این شهرک شیرینی با جاذبه های مناسب هم تولید و هم بازار تجارت شیرینی سنتی در کنار اتوبان شکل خواهد گرفت که در کنار آن می توان صنایع دستی را فعال و زمینه دسترسی مسافران را به سوغات قزوین مهیا کنیم و بدون شک شیرینی سنتی قزوین براحتی قادر است جایگزین شرینی های دیگر کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار