مدیر کل امورشوراهای وزارت آموزش و پرورش:

آموزش از راه دور یکی از ظرفیتهایی است که میتواندبسیاری از مشکلات حوزه تحصیل اتباع خارجی در ایران را تسهیل نماید

تهران (پانا) - نهمین شست شورای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش و استاندار تهران در سالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش از راه دور یکی از ظرفیتهایی است که میتواندبسیاری از مشکلات حوزه تحصیل اتباع خارجی در ایران را تسهیل نماید

در این نشست رسول پاپایی مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران د ردیف شوراهای کارآمد و اثربخش در سطح کشور می‌باشد اظهار داشت :امیدواریم که دیگر استان‌های کشور نیز بتوانند از ظرفیت‌های قانونی و پتانسیل بالای این شوراها به خوبی استفاده نمایند.

او در در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف جغرافیایی پذیرای بخشی از اتباع خارجی است که ما به عنوان میزبان موظف هستیم مطابق با استانداردهای جهانی از دانش آموزان این اتباع خارجی پذیرایی کنیم، تاکید کرد: برخلاف بیش از دویست کشور دنیا که دانش آموزان اتباع خارجی در اردوگاه های پناهندگان تحصیل می کنند، درایران این دانش آموزان دوشادوش دانش آموزان ایرانی تحصیل کرده و این برگ زرین بسیار بزرگی است که به لحاظ بین المللی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

پاپایی با تاکید بر این که کمک‌های جهانی تنها دو درصد از هزینه تحصیلی دانش‌آموزان را جبران می کند، تصریح کرد: نود وهشت درصد هزینه تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی بر عهده دولت جمهوری اسلامی ایران است و در سطح کشور شهرستانهای استان تهران بیشترین هزینه را در این حوزه متحمل است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با استفاده از مباحث مشارکتها و آموزش از راه دور میتوان دراین زمینه اقدامات جدی صورت داد،تصریح کرد:آموزش از راه دور یکی از ظرفیتهایی است که با انعطاف در زمان، مکان و روشها می تواند بسیاری از مشکلات درحوزه تحصیل اتباع خارجی در ایران را تسهیل نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار