همزمان با ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک

اداره محیط زیست در شهرستان اشکذر راه اندازی می شود

یزد(پانا)-فرماندار اشکذر استقرار اداره محیط زیست در شهرستان را یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته در سطح استان و کشور همزمان با روز ملی هوای پاک در 29 دی ماه این اداره در شهرستان رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اداره محیط زیست در شهرستان اشکذر راه اندازی می شود

جلسه کارگروه پسماند شهرستان اشکذر به ریاست"هادی هادی نسب"فرماندار وبا حضور دستگاههای شهرستانی مرتبط با دستورکار بررسی گود های زباله شهرستان ونحوه تخلیه پسماند در دفتر فرماندار اشکذربرگزار شد.

فرماندار اشکذر در ابتدا این جلسه به مسئله آلودگی به عنوان مهمترین دغدغه ومطالبه مردم شهرستان اشاره کرد:از آغاز فعالیت در مجموعه فرمانداری مسئله آلودگی واحد های صنعتی وپیگیری های لازم جهت استقرار این اداره در شهرستان در اولویت اول قرار گرفت.

هادی هادی نسب افزود:مطالبه مردم در خصوص استقرار اداره محیط زیست همواره در بازدید مسئولان کشوری از شهرستان از جمله معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور واخیرا در سفر نمایندگان ویژه رییس جمهور در سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان مورد پیگیری قرار گرفت که به نتایج مطلوبی هم دست یافت.

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد:خوشبختانه این مطالبه مردم وبا پیگیری های در سطح کشور وتعامل،همکاری وحمایت سازمان حفاظت محیط زیست استان مورد موافقت قرار گرفت وانشاالله همزمان با روز ملی هوای پاک در 29 دی ماه این اداره در شهرستان رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

هادی نسب در ادامه جلسه با بیان اینکه مسئولیت تمامی دستگاهای اجرایی شهرستان در حفاظت از محیط زیست مهم وحیاتی است،از اعضا درخواست کرد تا نسبت به اجرای دقیق تصمیمات ومصوبات کارگروه پسماند شهرستان نهایت توجه ودقت را داشته باشد.

فرماندار اشکذر تاکید کرد:هدایت صحیح وبرنامه ریزی جهت بازیافت زباله ها نیازمند طرح جامعی که با تدوین طرح مدیریت پسماند شهرستان عملی خواهد شد وانتظار می رود این امر مهم با هم افزایی وهمفکری اعضا این کار گروه حل وفصل گردد.

این مقام مسئول به وضعیت گود زباله شهرداری اشکذر وبخشداری مرکزی در جاده طبس اشاره کرد واظهار داشت:اقدامات اساسی در زمینه اصلاح گود زباله شهرداری اشکذر صورت گرفته به گونه ای که وضعیت فعلی به مراتب از وضعیت قبل این گود بهتر شده وگود زباله واقع در جاده طبس نیز اگر چه تغییرات در جهت بهبود شرایط ان ایجاد شده ولی مستلزم این است که مدیریت پسماند در این گود به طور جدی تر مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان در خصوص نحو تخلیه پسماند واحد های صنعتی شهرستان بحث وتبادل نظر شد واعضا نظرات وپیشنهادات خود را در این زمینه بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار