رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری: با گسترش فرهنگ وقف می‌توان محرومیت را در جامعه کاهش داد

شهرری (پانا) - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری یکی از کارکردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه دانست .

کد مطلب: ۹۷۴۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری: با گسترش فرهنگ وقف می‌توان محرومیت را در جامعه کاهش داد

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری دراین رابطه افزود:یک واحد آپارتمان هشتادمتری درمحله تقی آباد شهرری وقف و در این اداره ثبت شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون این هشتمین مورد وقف شده درشهرستان ری است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم جنوب پایتخت با تمام مشکلات اقتصادی که دارند هنوز هم سنت حسنه وقف را در میان خود حفظ و اموال خود را برای امور عام المنفعه وقف می‌کنند.

صادقی اضافه کرد: خیرین شهرستان ری از ابتدای سالجاری تاکنون یک واحد آپارتمان مسکونی هفتاد و شش متری به نیت تامین هزینه‌های جاری و فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن(عج)، سه دانگ از یک مغازه در خیابان شهید رجایی به نیت امام زمان(عج) وقف امور خیریه کرده‌اند.

او یادآور شد: علاوه بر این امسال دو واحد آپارتمان چهل و چهار و نود و هشت متری به نیت اجرای مراسمات مذهبی به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال، چهارصد متر زمین وقف حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در امین‌آباد و سه دانگ از مغازه‌ای در شهرری به نیت خیرات و دو هکتار زمین در حسن آباد فشافویه برای ساخت بیمارستان در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به ثبت رسانده‌اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری همچنین از توزیع یکصد و ده ویلچر به مناسبت هفته معلول درآسایشگاه خیریه کهریزک، بیمارستان فیروز آبادی و افراد نیازمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری توسط یک واقف با نیت خیرات و مورات خبر داد و گفت ارزش تقریبی این ویلچرها در حدود یک میلیارد ریال است.

صادقی با بیان اینکه این ویلچرها توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در میان نیازمندان توزیع شده ، افزود: تمامی مسئولان این اداره با توجه به اینکه بسیاری از معلولان نیازمند ویلچر هستند با دقت نیازمندترین افراد را برای دریافت این وقف با ارزش انتخاب کرده‌اند.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار