شناسایی و معرفی پنج طرح صنایع دستی به بانک‌های شهرری

شهرری (پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج طرح حوزه اشتغال عشایری و روستایی با هفت میلیارد و هفتصد میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی درسامانه کارا ثبت و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد مطلب: ۹۷۴۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و معرفی پنج طرح صنایع دستی به بانک‌های شهرری

امیر مصیب رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری در این رابطه افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال بیست و پنج نفر در زمینه تولید صنایع دستی واشتغال عشایری در شهرری فراهم می شود.

او تصریح کرد: طرحهای روستایی پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید کارگروه، در کمیته فنی بررسی و اگر توجیه اقتصادی داشته باشند، تایید و جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

رحیم زاده با اشاره به صنایع دستی و مشاغل روستایی فعال در شهرستان ری اظهار داشت: طرح های گلیم بافی، حصیربافی، میناکاری، سفال کاری و گردشگری ازجمله طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات زمینه اشتغال عشایر روستایی شهرستان ری را فراهم می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به نقش و اهمیت توجه به مشاغل روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به مشاغل روستایی وعشایری سبب توسعه و رونق صنایع دستی شده که این عامل زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان درتداوم هنرشان محسوب می‌شود.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار