رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

رسانه ها در انتخابات به "شایسته گزینی" کمک کنند

کرمانشاه (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر نقش انسجام بخشی و هدایت گری افکار عمومی در انتخابات تصریح کرد: رسانه ها می توانند با پرداخت کارشناسانه به شاخص ها و معیارها جامعه را در "شایسته گزینی" و انتخاب نفرات اصلح همراهی کنند.

کد مطلب: ۹۷۴۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها در انتخابات به "شایسته گزینی" کمک کنند

محمد ابراهیم الهی تبار در نشست خبری اظهار داشت: مجموعا 409 نفر در استان داوطلب انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده و ثبت نام کردندکه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس، 38 درصد افزایش داوطلب داشته است.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات، 364 نفر از آقایان(89 درصد) و 45 نفر از بانوان(11 درصد) داوطلب نمایندگی مجلس شدندکه شمار داوطلبان خانم نسبت به دوره گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

الهی تبار اظهار داشت:از مجموع ثبت نامی ها ۵۷ نفر دارای مدرک دکتری،317 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۲۲ نفر دارای مدرک کارشناسی و 15نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

الهی تبار با اشاره به جوانگرایی داوطلبین در این دوره انتخابات، گفت: رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال با سهم ۳۹ درصدی بیشترین گروه سنی داوطلبین را به خود اختصاص داده است و ۱۵۷ کاندیدا در این گروه سنی در انتخابات این دوره ثبت نام کرده اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان، بیشترین تعداد کاندیداها با ثبت نام 210 داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه کرمانشاه است، همچنین در حوزه انتخابیه پاوه روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی 52 نفر، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو 43 نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب 40 نفر، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی 38 نفر و حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه نیز 29 نفر در این دوره کاندیدا شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه کارمندان، مشاغل آزاد و فرهنگیان بیشترین فراوانی را در میان گروه های شغلی داوطلبین این دوره انتخابات در استان دارند افزود:از کل داوطلبان ۵۳ نفر دارای مشاغل آزاد، ۳۸ نفر مدرس دانشگاه، ۴۵ نفر بازنشسته، پنج نفر روحانی، ۴۸ نفر فرهنگی، ۱۲۰ نفر کارمند، هشت نفر نظامی، هفت نفر نماینده مجلس، ۱۴ نفر وکیل، ۱۴ نفر پزشک، ۲۳ نفر بیکار و مابقی از سایر مشاغل هستند.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه 22 نفر از کاندیداهای این دوره سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند، خاطرنشان کرد: همچنین از میان داوطلبین 93 نفر سابقه داوطلبی در ادوار مختلف انتخابات مجلس را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص ادامه فرآیند انتخابات این دوره گفت: با اتمام ثبت نام کاندیداها کار بررسی صلاحیت کاندیداها از 17 آذر شروع شده و هیات های اجرایی در سطح حوزه های انتخابیه استان تا 26 آذرماه برای بررسی صلاحیت کاندیداها فرصت دارند.

وی افزود: 27 آذرماه نتیجه بررسی صلاحیتها به داوطلبان اعلام خواهد شد و افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده چهار روز و از 28 آذرماه تا اول دی ماه برای اعلام اعتراض خود فرصت دارند.

الهی تبار خاطرنشان کرد: در بحث تایید صلاحیت کاندیداها یک مرحله از کار توسط هیات های اجرایی با استناد به استعلام از مراجع چهارگانه انجام خواهد شد و در مرحله بعدی هیات نظارت بر اساس چارچوب قانونی در این زمینه اقدام می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امکان تغییر حوزه انتخابیه برای کاندیداها وجود دارد، گفت: بعد از تایید صلاحیت کاندیداها، این امکان وجود دارد که کاندیداها حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند و برای این کار تنها تا 15 روز پیش از روز رای‌گیری فرصت دارند و با تغییر حوزه انتخابیه داوطلبین مجددا در حوزه جدید ثبت نامی نیز صلاحیت آنها بررسی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در این دوره انتخابات گفت: امیدواریم با بررسی های صورت گرفته و تایید صلاحیت کاندیداها از احزاب و گروه های سیاسی مختلف بتوانیم زمینه حضور پرشور مردم با آرا و نظرات گوناگون را در این دوره انتخابات فراهم کنیم.

وی افزود: این انتخابات اولین انتخابات کشور بعد از حوادث اخیر در کشور است و حضور پرشور مردم در این انتخابات می‌تواند به عنوان شاخصی برای تعیین میزان سرمایه اجتماعی کشور و نظام نقش سرنوشت سازی در آینده کشور داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش رسانه ها در امیدآفرینی و بهبود فضای جامعه گفت: همدلی، ضرورت امروز جامعه ما است از این رو باید فضا را به شکلی ترسیم کنیم که همه سلیقه های نظام بتوانند حضور پیدا کنند و مردم بهترین انتخاب را داشته باشند.
وی ادامه داد: با این حرکتی که ملت ما خواهند داشت بازهم به دشمنان اثبات می کنند که در معادلات خود اشتباه کرده اند.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه اظهارداشت: ما در بحث چگونه انتخاب کردن و به تعبیری "شایسته گزینی" می توانیم بسیار تاثیرگذار باشیم تا بتوانیم مجلسی در خور را تشکیل دهیم.

وی افزود: هرچه حضور مردم در این انتخابات پرشورتر باشد پایه های نظام و کشور برای مقابله با بحران های و شیطنت های استکبار مستحکم تر خواهد شد.

الهی تبار با تاکید بر جایگاه مهم قانونگذاری و مجلس در اداره کشور اضافه کرد:رسانه ها و نخبگان معیارها و شاخص های انتخاب صحیح را در اختیار جامعه قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر نقش احزاب در شور و شعور بخشی به انتخابات افزود: با وجود احزاب شناسنامه دار افراد شایسته به جامعه معرفی می شوند و توانمندی مردم در انتخاب نفرات اصلح بالاتر می رود.

الهی تبار در بخش دیگر صحبت هایش در خصوص تخلفات برخی کاندیداها در خصوص تبلیغات زودهنگام گفت: این امر رصد و با تخلفات برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار