هدف کلی سند تحول بنیادین ،تربیت انسان، تراز جمهوری اسلامی است

مراغه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 23هدف دارد که مهمترین آن ،تربیت انسان در تراز جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۹۷۴۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف کلی سند تحول بنیادین ،تربیت انسان، تراز جمهوری اسلامی است

عاشور اکرمی صبح دوشنبه در همایش عمومی مدیران مدارس مراغه که در تالار شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد ،سند تحول بنیادین را نقشه جامع دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: مفهوم این سند این است که رسالت و چارچوب آموزش و پرورش از ریشه عوض شده و معلم واقعی ،انقلابی و انسان قانون مند در آن تربیت یابد.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تنظیم این سند در 20سال و 800جلسه 2ساعته انجام گرفته است ،افزود : ،تمامی برنامه ها و فعالیت های مجموعه آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنادین قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی به ویژگی های این سند اشاره و اضافه کرد : ترویج فرهنگ مشارکت جویی و مشارکت پذیری و فرهنگ خلاقیت و نوآوری ،ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و همچنین ترویج فرهنگ کار تیمی از ویژگی های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشد .

اکرمی ادامه داد: اسلامی بودن ،انقلابی بودن ،بومی بودن ،حفظ هویت ملی و همچنین حفظ اصالت ها از اصول این سند تلقی می شود.

وی افزود : الگوی این سند ،الگوی پیشرفت اسلامی است و این پیام باید به نسل جدید ارائه شود .

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت: لازمه تغییر در سیستم کاری ،تغییر در رفتار مدیریتی است.

رضا آسیابی اظهار کرد : حرکت رو به رشد در سازمان ،باید اول ازسیستم خود مدیریت شروع گردد و مدیر به عملکرد مجموعه هم نظارت ،هدایت و کنترل داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان ها نیازمند تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده هستند ،افزود : در این سازمان ها برای بهبود مشکلات همه تلاش کرده و همه از همدیگر مطالب و تجربه می آموزند.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت مراغه ادامه داد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است و لذا ایجاد انگیزه و تکریم آن ها ،نقش موثری در افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار