در جلسه شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام شد شد:

تبیین نقش ویژه روابط عمومی در ایجاد تعامل مطلوب و کارآمد با افکار عمومی

مشهد (پانا)- نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی با محوریت ارائه گزارش اجمالی فعالیت های هشت ماهه ابتدای سال 98 در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان و نیز تصویب دستورالعمل تعطیلی مدارس در فصل زمستان در سال تحصیلی جاری با حضور معاونین و مشاورین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از روسای ادارات این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تبیین نقش ویژه روابط عمومی در ایجاد تعامل مطلوب و کارآمد با افکار عمومی

مهدی مجیدی فرد رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و سخنگوی این اداره کل گفت: روابط عمومی نقشی بسیار موثر در بهبود وضعیت سازمان ها و ایجاد تعامل بین مجموع های درون و برون سازمانی دارد، روابط عمومی با ارائه اطلاعات و مستندات به جامعه و مخاطبان می تواند در شکل گیری و جهت دهی به افکار عمومی تاثیر گذار باشد، بنابراین نقش روابط عمومی در این زمینه ایجاد تعامل مطلوب و کارآمد با افکار عمومی است.

وی افزود: روابط عمومی ارتباطی دو جانبه بین افکار عمومی و مدیران است، روابط عمومی فعالیتی است آمیخته از فن و هنر که وظیفه اش ایجاد رابطه دو جانبه و سازنده در بین اعضاء درونی و برونی سازمان است.

مجیدی فرد ضمن ارائه گزارش اجمالی از حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی این اداره کل گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 503 خبر در پرتال اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بارگذاری شده است و بطور میانگین هر هفته حدود 25 خبر آموزش و پرورش استان در جراید و مطبوعات منتشر شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون جهت پوشش خبری و تصویری برنامه های آموزش و پرورش استان تعداد 110 دعوت خبری رسمی از رسانه های استان انجام گرفته و چهار نشست خبری مناسبتی، موضوع محور و غیرمناسبتی برای مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین این اداره کل برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان تلاش کرده ارتباط و تعامل خوبی میان مدیرکل، معاونت ها و مشاورین با رسانه ها، صدا و سیما و مطبوعات ایجاد کند تاکید کرد: یکی از اقدامات ویژه ای که در این حوزه انجام گرفته و در سنوات گذشته بی سابقه بوده، انتشار نشریه "مدرسه زندگی" است که با مشارکت موسسه فرهنگی شهرآرا و در راستای معرفی توانمندی ها و دستاوردهای معلمان و دانش آموزان استان منتشر شده است.

گفتنی ست در این جلسه معاونین، مشاوین و روسای ادارات ضمن ارائه دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، راهکارهای رشد و بهبود فعالیت های این حوزه را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار