نمایشگاه توانمندی روستاییان گیلان اسفند برگزار می‌شود

رشت ( پانا) - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از ۱۳ لغایت ۱۶ اسفندماه امسال نمایشگاه توانمندی روستاییان گیلان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی روستاییان گیلان اسفند برگزار می‌شود

یاور پیرعلایی در جلسه رسیدگی به مشکلات روستاهای شهرستان بندرانزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیمه روستایی یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد و با پیگیری‌های صورت گرفته یک طرح جامع را تهیه کردیم و به زودی با جمع‌بندی نهایی به فرمانداران و سپس به تمام دهیاران ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ قانونی هیچ اجباری برای اجرای بیمه مذکور وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به حوادثی که ممکن است برای هر شهروند و همچنین روستاییان به وجود بیاید، استفاده از مزایای بیمه باید مورد توجه قرار گیرد لذا تقاضا داریم همه دهیاران اهتمام لازم برای تبلیغ حداکثری طرح را در سطح روستاها داشته باشند و از ظرفیت مساجد در این زمینه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه مبلغ حق بیمه برای استفاده از طرح مذکور ناچیز است، تاکید کرد: همچنین بیمه حوادث مسئولیت دهیاران را پیش بینی کردیم که طی آن در مباحث عمرانی که توسط دهیار و در سطح روستاها انجام می‌شود بیمه پاسخگو باشد.

پیرعلایی همچنین به برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان اشاره کرد و متذکر شد: این نمایشگاه همه ساله در سطح کشور برگزار می‌شود و استان گیلان هر ساله توانسته از جمله استان های برتر در این نمایشگاه باشد و به معنای واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد. امسال نیز تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه استان گیلان مهد جشنواره های بومی و محلی و صنایع دستی و گردشگری است، نمایشگاه توانمندی روستاییان استان را برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه از استان های دیگر هم برای حضور در نمایشگاه مذکور دعوت به عمل آمده، تصریح کرد: پیش بینی شده این نمایشگاه ۱۳ لغایت ۱۶ اسفندماه امسال برگزار شود.

این مقام مسئول هدف از اجرای نمایشگاه توانمندی روستاییان را معرفی این توانمندی ها به سایر استان ها دانست و گفت: شهرستان انزلی برای حضور در این نمایشگاه از پتانسیل خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای اینکه آیین های بومی و محلی ما به فراموشی سپرده نشود پیش بینی کردیم برای سال آینده با حمایت های مالی و همچنین حضور پرشور روستاییان این جشنواره ها با جدیت بیشتر برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار