استاندار کهگیلویه وبویراحمد: از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می‌شود

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد، امنیت، سلامت و امانتداری از رأی مردم سرلوحه کار مجریان و متولیان امر انتخابات در استان خواهد بود و به صراحت از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد: از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می‌شود

حسین کلانتری در این نشست خبری اظهار داشت: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را انجام خواهند داد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:همچنین حدود ۸۵۰ شعبه اخذ رای در هر سه حوزه انتخابیه استان شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام نیز پیش بینی شده است.

کلانتری تصریح کرد: هنوز دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یا نیمه الکترونیک در استان ابلاغ نشده اما در صورت اعلام و ضرورت استا آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و الکترونیکی در کل فرآیند برگزاری آن را دارد.

او تاکید کرد: با اتمام فرآیند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شمار داوطلبان این دوره از انتخابات در این استان به ۹۵ نفر رسید که پنج نفر از این تعداد زن و ۹۰ نامزد مرد هستند.

بالاترین مقام اجرایی استان گفت: بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به حوزه کهگیلویه بزرگ با ۴۵ نفر و گچساران نیز ۱۸ نفر بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس رویکرد جوان گرایی حاکم بوده گفت: ۵۴ نفر از داوطلبان با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.

او گفت: همچنین در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با ۱۰۸ داوطلب سه نفر زن بودند که در این دوره با ۹۵ نفر تعداد زنان پنج نفر هستند.

مدیرانی که در میتینگ های انتخاباتی شرکت کنند، در ستاد انتخابات بکار گرفته نمی شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اینکه مدیری از امکانات بیت المال به نفع و ضرر کسی استفاده کند، با برخورد قانونی روبه رو خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه در برخی مسائل شاید قانون به صراحت تخلف را تبیین نکرده باشد،گفت:باید افراد و مدیران شأن خود را بدانند و هوشیارانه عمل کنند.

او عنوان داشت: مدیرانی که در میتینگ های انتخاباتی شرکت کنند، در ستاد و روند اجرای انتخابات بکار گرفته نشده و به دستگاه متولی نیز معرفی می شوند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم در این استان به طور ویژه در دستور کار مسوولان قرار دارد.

کلانتری حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مهمترین شاخص در عرصه انتخابات دانست و تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال در فضای امن، سالم و قانونمند برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی دارای چند مولفه است که مهمترین وجه آن حضور و مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی خواهد بود.

استاندار برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را راهبرد و رویکرد اساسی مجریان و ستاد انتخابات استان دانست و گفت: متولیان امر با این جهت گیری که رأی مردم ناموس است و میزان هم رأی مردم است باید وارد این عرصه حساس شوند.

تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای وارد

بالاترین مقام اجرایی استان به مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات توصیه کرد که از هرگونه جانبداری از داوطلب خاص یا فعالیت علیه کسی به شدت خودداری کنند و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری به کار بندند.

کلانتری با تاکید به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای وارد و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات ایجاد شود، تصریح کرد: مسائل طایفه ای، باندی، قومی، قبیله ای و حزبی در انتخابات جایی ندارد و قرار گرفتن بر مدار قانون و اجرای آن ملاک اصلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار