همگام با یازدهمین دوره انتخابات مجلس/

ثبت نام ۲۲۴ کاندیدا در استان قزوین

قزوین (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از ثبت نام ۲۲۴ کاندیدا در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام ۲۲۴ کاندیدا در استان قزوین

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با پایان یافتن زمان ثبت نام نامزدهای حضور در مجلس شورای اسلامی جا دارد از همه داوطلبان و رسانه ها که در کنار ما بودند تشکر و قدردانی کنیم که موجب گرم شدن تنور انتخابات در مراحل اولیه شده اند.

حبیبی تصریح کرد: اجرای قانون و امانتداری از آرا، بسترسازی برای مشارکت حداکثری از مهمترین رسالت های دست اندرکاران برگزاری انتخابات است و تلاش می شود به تکلیف خود عمل کنیم.

وی اظهارداشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت نظام از داخل و بیمه شدن آن خواهد شد و قدرت چانی زنی در سیاست خارجی را بیشتر می کند و دشمن نیز نا امید خواهد شد. راهبرد دشمن کم رنگ شدن حضور مردم در انتخابات است .

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: راهبرد دشمن مانع تراشی در مسیر برگزاری انتخابات، شایعه پراکنی، بی اعتمادسازی، دلسرد کردن مردم، کاهش مشارکت مردم در انتخابات است و ما با کمک رسانه ها باید این دسیسه را خنثی کنیم.

حبیبی اضافه کرد: مجریان و دست اندرکاران در واقع داورانی هستند که باید بی طرفی کامل خود را رعایت کرده و در مسیر قانون حرکت کنند و هیچ کس حق ندارد منافع شخصی و گروهی خود را به منافع عمومی ترجیح دهد.

وی اظهارداشت: ایجاد بستر رقابت سالم در استان قزوین در عرصه انتخابات ضروری است و یکی از آرمانهای ما داشتن جامعه ای اخلاقی است و عرصه انتخابات باید عرصه بروز و ظهور اخلاق انتخاباتی باشد و حتی اخلاق سیاسی در این فضا از مسائلی است که بشدت به آن نیازمندیم.

حبیبی یادآورشد: به نظر می رسد پس از دوران دفاع مقدس متاسفانه اخلاق سیاسی دچار آسیب جدی شده و باید بپذیریم مردم رقابتی که برای کسب قدرت، باشد را نمی پسندند و در مقابل آن واکنش نشان می دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: در سه حوزه انتخابیه «قزوین، البرز و آبیک» و «بویین زهرا و آوج» و «تاکستان» ۲۲۴ نفر ثبت نام کردند که ۱۹۸ نفر معادل ۸۸.۴ درصد را آقایان و ۲۶ نفر معادل ۱۱.۶ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

حبیبی اظهارداشت: تعداد ثبت نام کنندگان این دوره در مقایسه با دوره گذشته از افزایش ۴۶.۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی در خصوص وضعیت تحصیلی ثبت نام کنندگان هم اظهارداشت: ۱۸۵ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۳۲ نفر دکتری و ۷ نفر حوزوی هستند و جوانترین فرد یک بانوی ۳۰ ساله و مسن ترین فرد یک مرد ۷۴ ساله است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: همچنین هشت نفر از نمایندگان فعلی و ادوار گذشته، ۲۴ استاد دانشگاه، ۴۲ نفر فرهنگی، ۶۶ نفر کارمند و ۱۰ نفر پزشک در میان ثبت نام کنندگان دیده می شوند. مردم ناظر بی طرفی در انتخابات هستند.

وی اضافه کرد: در هر شعبه اخذ رای به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ نفر نمایندگان هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی، نامزدها، نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و قضایی حضور دارند وهر برگ رای را حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر نظارت و کنترل می کنند لذا با صراحت اعلام می کنیم «میزان تخلف در روز رای گیری صفر است» و به مردم اطمینان می دهیم از آرای آنها صیانت شده و امانتدار آنها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار