کمک ۱۲۶۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی

ارومیه- (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت از ابتدای امسال یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت کرده‌ که از این میزان ۳۵۳ میلیارد ریال یعنی سهم ۲۸ درصدی به شهرداری ارومیه اختصاص داشته‌است.

کد مطلب: ۹۷۴۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۱۲۶۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی

آیدین رحمانی در جمع مدیران شهری ارومیه افزود: این کمک‌ها که از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، باید در حوزه عمران شهری هزینه شود و با تکیه بر آن اقدامات خوبی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی بیان کرد: رشد و توسعه متوازن شهری و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یک ضرورت اساسی است که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید نگاه درآمدزایی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز تغییر کرده و شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار، برنامه‌ریزی و حرکت کنند.

رحمانی گفت: یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار و توسعه شهری، جذب سرمایه‌گذار است که این مهم با همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت و تسهیل در امور سرمایه‌گذاران می‌تواند عملیاتی شود.

وی بر لزوم توجه به توسعه همه شهرهای آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه تاکید کرد و افزود: استفاده از قابلیت‌های توریستی شهر ارومیه می‌تواند در توسه روزافزون این این شهر اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

طبق قانون بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و بخش دیگر به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می‌یابد؛ آذربایجان‌غربی بیش از ۴۰ شهر دارد و سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به این شهرها اختصاص می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار