صیدلو: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش منجر به کاهش هزینه در حوزه‌های دیگر می‌شود

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد: اگر خانواده ،جامعه و دیگر دستگاه‌ها کمک کنند تا آموزش و پرورش به وظایف خود صحیح عمل کند دیگر لازم نیست درآینده در بسیاری از حوزه‌ها هزینه کنیم .

کد مطلب: ۹۷۴۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش منجر به کاهش هزینه در حوزه‌های دیگر می‌شود

محمد صیدلو در نشست سند همکاری‌های فرابخشی و بین‌بخشی در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس که در شهرداری منطقه ۱۰ تهران برگزار شد، گفت: وقتی رابطه انسان با خود، خدا ،مردم و طبیعت درست شکل بگیرد ،این انسان ، فرد آرامی است که تکلیفش با خود و جامعه روشن است و هرگز به خود و به جامعه آسیب نمی‌رساند.

او با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های لازم در زمانی که فرد آمادگی پذیرش آموزش و تربیت شدن را دارد؛ ادامه داد: اگر نتوانیم در زمان مناسب این آموزش‌ها را بدهیم در آینده افراد دچار مشکلات زیادی شده و نمی‌توانند به عنوان شهروند موفق نقش مثبتی در جامعه ارائه کنند.

صیدلو به وظایف دستگاه‌ها در حوزه‌های اصلاح اشاره کرد و افزود : وظیفه آموزش و پرورش در زمینه آموزش و تربیت افراد و مرحله قبل از اصلاح است و چنانچه دانش آموزان مورد تربیت صحیح قرار بگیرند دیگر نیازی به اصلاح ندارند از همین رو برای برای برداشتن گام‌هایی که منجر به تغییر نگرش و باور در جامعه می‌شود باید خانواده و دیگر نهادها نیز با حسن نیت و توجه کافی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش می‌تواند سفیر هر گونه پیامی به خانواده و جامعه باشد و این پتانسیل بسیار بالایی است که دیگر نهادها فاقد آن می باشند .

صیدلو با اشاره به اینکه کمتر دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش پاسخگوی جامعه بوده است، یادآورشد: هرگز نباید اخبار منفی، کارهای مثبت صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش را تحت‌الشعاع قرار دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار