اولین گردهمایی خیریه های استان قزوین با محوریت تشکیل مجمع خیرین استانی

قزوین (پانا)- بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین با هدف تشکیل مجمع خیرین استانی اقدام به برگزاری اولین گردهمایی تخصصی با خیریه مطرح و تاثیر گذار استان نمود.

کد مطلب: ۹۷۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین گردهمایی خیریه های استان قزوین با محوریت تشکیل مجمع خیرین استانی

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران استات قزوین، این گردهمایی در سالن همایش بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین با حضور نمایندگان بیش از 15 موسسه خیریه فعال استانی برگزار شد.

در این گردهمایی حسن میرزا عبدالهی ها مدیر شعب استان قزوین ضمن خیرمقدم به مدعوین، هدف از برگزاری این گردهمایی را تشکیل مجمع خیرین استانی برشمرد.

وی ضمن اشاره به جلسه با خیرین موثر استان گفت: این گردهمایی با حضور خیریه ها در تداوم جلسه خیرین برگزار شده تا اهدافی چون اطلاع رسانی فعالیت های خیرخواهانه در استان قزوین، ایجاد شبکه ارتباط موثر بین خیرین و خیریه ها، پرهیز از موازی کاری خیریه ها، تخصصی تر شدن امور خیرخواهانه، برنامه ریزی ایجاد یک سیستم و فرایند شناسایی نیازمند، رفع نیاز و ارایه بازخورد به خیرین و در مجموع آسیب شناسی فعالیتهای خیرخواهانه در استان قزوین و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود خیریه ها در قالب یک نهاد محقق گردد.

مدیر شعب استان قزوین با اشاره به پتانسیل این استان در خصوص خیرین و موسسات خیریه بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با طرح هایی چون همیاران مهر و سفیران سلامت آمادگی دارد به عنوان یک عضو و بازوی قدرتمند در کنار خیرین و خیریه های استان فعالیت های خیرخواهانه را سامان دهد.

در این جلسه قدس از خیریه اشتغال و کارآفرینی استان قزوین پیشنهاد اجرای جشنواره سالیانه خیریه های استان را با محوریت بانک قرض الحسنه مهر ایران ارایه نمود تا ضمن آشنا نمودن آحاد جامعه با فعالیت های خیرخواهانه، نسبت به تقویت ارتباط موسسات خیریه با خیرین اقدام نمایند.

محمدکریم باریک باسابقه ترین خیر استان قزوین و موسس چندین خیریه از جمله خیریه درمانی امام صادق(ع) با ذکر آیه ای از قرآن مجید تصریح کرد: خیرین با خدا معامله میکنند و اجر کلیه کارهای خیر نزد خداوند محفوظ است. وی اولویت بندی را اصلی مهم در کار خیر برشمرد و به همه خیریه ها توصیه نمود از موازی کاری بپرهیزند.

اشدری عضو سابق شورای شهر و مدیر انجمن بیماران کلیوی استان ضمن تمجید از فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزاری این گردهمایی را نقطه عطفی در فعالیت های موسسات خیریه استان برشمرد و اضافه کرد: بیش از پنج سال است که با بانک قرض الحسنه مهر ایران همکاری نزدیک داشته و این بانک را تنها بانکی برشمرد که رنگ و بوی اسلامی دارد. وی ویژگیهای مجمع خیرین آینده را غیردولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی و با نظارت برشمرد.

دکتر اکبری موسس خیریه تعالی افکار، پیشنهاد مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین مبنی بر برنامه ریزی اولین جشنواره یا مجمع خیرین استان با عنوان پازل مهربانی با مشارکت خیرین و خیریه های استانی در آذرماه با شعار مهربان باشیم را ارایه نمود.

در ادامه این گردهمایی نمایندگان خیریه های استانی ضمن معرفی خیریه خود به اظهار نظر پرداختند. سلیمانی از خیریه سلامت گستر به بهره گیری از تجربیات استانهای موفق جون زنجان، کرمان، آذربایجان شرقی اشاره کرد. خانم صفاریان موسس خیریه همیاران سرمد بیان داشت تاکنون با جمع آوری درب بطری بیش از 90 ویلچر به معلولین استان اهدا نموده است. معابی از موسسین خیریه مکتب الزهرا مالیات بر خیریه ها را مانع گسترش فعالیت های خیرخواهانه برشمرد. نوروزی موسس خیریه حمایت از کودکان سرطانی(مکس) نیز ضمن خرسندی از برگزاری این گردهمایی پیشنهاد ارایه ماهنامه خیریه های استان را ارایه نمود.

دهباشی از اعضای خیریه غدیر تهران و خیریه شیرخوارگاه حلیمه، فرجادفر موسس خانه مهر علوی، زمانی عضو خیریه جواد الائمه و بنیان ازدواج، انصاریان رییس خانه مشارکت های مردمی، شیشه گر و معصومی از موسسه خیریه مکتب الزهرا(س)، حبیب الله انصاریان مدیر خانه مشارکت استان و تعدادی از دیگر نمایندگان خیریه های استان قزوین بودند که نظرات خود را ابراز نمودند.

در این جلسه در خصوص اشتغال 30 زن سرپرست خانوار، آموزش رایگان کلیه خیریه ها و اعضاء آنها و معرفی تمامی مراکز خیریه در سایت حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین نیز اعلام آمادگی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار