رئیس سازمان دانش‌آموزی در نشست اعضای شورای دانش آموزی استان زنجان:

شورای دانش‌آموزی پلی بین مدرسه و وزارت آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - فیروز مهدی رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان در نشست اعضای شورای دانش آموزی استان، این شورا را همانند پلی میان مدرسه و وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی پلی بین مدرسه و وزارت آموزش و پرورش است

مهدی در این جلسه گفت: « تربیت صحیح دانش‌آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و مفاد سند تحول و آماده سازی دانش‌آموزان برای زندگی، تربیت سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و مهارتی دانش‌آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش است. زندگی اجتماعی مستلزم آموزش مهارت‌ها، کسب شایستگی‌ها و استفاده از مهارت‌هایی است که در رعایت مقررات و نظم و انضباط تجلی پیدا می‌کند.»

مهدی افزود: « شوراهای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی محل تجلی شما دانش‌آموزان برای تمرین دموکراسی و کسب آداب و مهارت‌های اجتماعی است که باید بستر مناسبی را برای ایفای مسئولیت‌ها، تقویت سازگاری و افزایش اعتماد به نفس در شما دانش‌آموزان فراهم آورد. شما با احساس خودباوری و خودیاوری در فضای امنی به ارائه دیدگاه‌های مثمر ثمر و انتقادات و پیشنهادات سازنده می‌پردازید.»

مهدی در ادمه گفت: « شما منتخبین اعضای شورای دانش‌آموزی باید به صورت پلی از مدرسه تا مقام عالی وزارت باشید تا همه‌ی پیشنهادات و انتقادات شما رو بشنویم و به صورت نهاد صنفی و مشورتی به آنها عمل نماییم و یا در صورت تصویب در مجلس بتوانیم به صورت بخشنامه در کل استان اجرایی نماییم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار