عراقچی: تحریم‌های آمریکا فرصت خوبی برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کرده است

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: تحریم‌های آمریکا فرصت خوبی برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۹۷۴۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: تحریم‌های آمریکا فرصت خوبی برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کرده است

به گزارش مهر، الکساندر خوتیسیاشویلی معاون وزیر امور خارجه گرجستان که برای شرکت در سومین دور مشورت‌های سیاسی دوجانبه ایران و گرجستان به تهران سفر کرده است، امروز (یک‌شنبه) با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار، خوتیسیاشویلی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دوکشور، بر آمادگی و علاقه تفلیس برای توسعه همه جانبه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

عراقچی نیز با اشاره به همکاری‌های وسیع دو کشور در سال‌های گذشته، مزیت‌های تزانزیتی گرجستان در زمینه انرژی و کالا را ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری فیمابین دانست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریم‌ها در عین حال می‌توانند فرصت‌های جدیدی را نیز برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کنند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان خود در منطقه از جمله با گرجستان، از عوامل خارجی تاثیر نمی‌پذیرد، بر لزوم توسعه مستقل مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

عراقچی با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان، بر لزوم حل مشکلات کنسولی و همچنین امضای سریع‌تر اسناد قضائی بین دوکشور تاکید و اظهار امیدواری کرد که امکان انتقال زندانیان و محکومین دو کشور به زودی فراهم شود.

در این دور از مذاکرات طرفین همچنین در خصوص برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در خلیج فارس و آبخازیا تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه گرجستان روز گذشته با سفر به اصفهان، از مراکز دیدنی آن شهر نیز بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار