برگزاری انتخابات مجمع شورای دانش‌آموزی درمیبد

یزد(پانا) - با برگزاری انتخابات مجمع شوراهای دانش آموزی میبد ۲۲ نفر از دانش آموزان این شهرستان به عنوان عضو این مجمع و مشاوران مدیر اداره آموزش و پرورش میبد انتخاب شدند.

کد مطلب: ۹۷۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجمع شورای دانش‌آموزی درمیبد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش میبد در این ارتباط به ایرنا گفت: در نیمه اول آبان ماه امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس شهرستان برگزار شد و در هر مدرسه پنج تا ۱۱ نفر به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند.

"جعفر شفاهی " افزود: مدیران مدارس ، توانمندترین عضو شوراهای مدارس را به آموزش و پرورش معرفی کردن که از میان ۶۰ نفر بهترین ها، ۱۱ دانش آموز پسر و همین تعداد دختر به عنوان مجمع شورای دانش آموزی یا مشاوران مدیر آموزش و پرورش شهرستان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ دانش آموزان دختر و ۲ دانش آموز پسر نیز به عنوان اعضای علی البدل مجمع یادشده انتخاب شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش میبد در ادامه اظهارداشت : چهار دانش آموز دختر و همین تعداد پسر نیز از میان ۲۲ دانش آموز به عنوان دانش آموزان برتر انتخاب و به استان معرفی می‌شوند که آنها نمایندگان شوراهای دانش آموزی شهرستان و مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش استان خواهند بود.

وی یادآور شد: با برگزاری انتخابات در استان، ۲ دختر و پسر و یک نماینده اقلیت های مذهبی بر اساس معیارهای خاص برای عضویت در مجلس دانش آموزی به عنوان نمایندگان شوراهای آموزش استانان و کشور انتخاب می‌شوند .

شفاهی تصریح کرد: اعضای شوراها با توجه به نقش مهمی که به عنوان رابط بین دانش‌آموزان و مدیر مدرسه دارند در ارتباط با موضوعات گوناگون نظیر آموزشی ، فرهنگی ، تربیتی ، اخلاقی ، بهداشت ، حوادث ، بلایای طبیعی ، انتظامات ، مشاوره ، مهارت های زندگی .. و نیز مسائل و مشکلاتی که در مدارس وجود دارد با تشکیل انجمن هایی که شامل ۱۴ مورد است پیگیر موضوعات و مشکلات و انتقال آنها به مدیر مدرسه می شودند.

هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس شهرستان میبد به تحصیل مشغول هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار