مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان غربی :

همکاری دفاتر تسهیلگری محلی در راستای شناسایی بازماندگان از تحصیل و بی سوادان

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش آماده همکاری با دفاتر تسهیلگری محلی در راستای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل و بی سوادان است.

کد مطلب: ۹۷۴۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
همکاری دفاتر تسهیلگری محلی در راستای شناسایی بازماندگان از تحصیل و بی سوادان

جلسه هماهنگی و همکاری با دفاتر تسهیلگری محلی صبح امروز در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرروش استان برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه دستگاه عظیم آموزش و پرروش با مسائل بسیاری موجه است، بر لزوم همکاری و مساعدت کلیه دستگاههای اجرایی و عموم مردم با نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت پوشش تحصیلی در استان گفت: پوشش تحصیلی استان در دوره ابتدائی 98 درصد، دوره متوسطه اول 88 درصد و در دوره متوسطه دوم 72 درصد می باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: شرایط مرزی، پراکندگی جغرافیای استان و وجود بیش از 3هزار مدرسه روستایی، خدمت رسانی در این استان را دشوار کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با جذب های صورت گرفته در سالهای اخیر و طی دو سال آینده، معضل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان تا حدود زیادی ترمیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش تحصیلی نیازمند فرهنگ سازی عمومی است؛ افزود: مسیر توسعه استان از سوادآموزی می گذرد.

مدیرکل آموزش و پرروش استان خاطر نشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته، سال گذشته حدود 3400 نفر بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شدند.

محمدی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش در جذب بازماندگان از تحصیل، جذب دانش آموزانی است که به تازگی تارک تحصیل شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش در حوزه سواد آموزی شامل افراد 10 تا 49 می شود؛ گفت: بر این اساس 92.6 درصد از جمعیت هدف استان باسواد هستند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی، رتبه چهارم جذب در دوره های سوادآموزی را داراست و 53مرکز یادگیری محلی در این استان فعالیت می کند.

مدیرکل آموزش و پرروش استان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از صددرصد سهمیه استان در خصوص جذب دوره های سواد آموزی محقق شده است.

«سیدهادی طباطبائی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف دفاتر تسهیلگری، فعال کردن جوامع محلی است و جز به جز مشکلات محلات از طریق این دفاتر استخراج می شود.

وی خاطر نشان کرد: 300 هزار نفر حاشیه نشین در شهر ارومیه زندگی می کنند که در معرض آسیب هستند.

طباطبائی با تاکید بر لزوم ارتقا سرمایه اجتماعی محلات گفت: هم اکنون در سطح شهر ارومیه 9دفتر تسهیلگری با پوشش بیش از 150 نفر فعالیت می کند.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه همه آحاد جامعه به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند؛ افزود: دفاتر تسهیلگری در راستای جذب بازماندگان از تحصیل و افراد بی سواد آماده همکاری با آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار