معطر شدن فضای مدرسه ملاصدراناحیه دو شهرری به حضور شهید گمنام

شهر ری(پانا) - مراسم یادواره و تکریم از شهدای آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، درمدرسه ملاصدرا منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معطر شدن فضای مدرسه ملاصدراناحیه دو شهرری به حضور شهید گمنام

دراین مراسم، حجت الاسلام سیداحمددارستانی،از اساتید حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به جایگاه و مقام شهدا، اظهار داشت:خداوند متعال در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران در رابطه بامقام شهدا می فرماید ،وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ هرگز ،کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندارید بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند.

او در ادامه با تاکید بر این که شهدا به تاسی از امام حسین(ع) جان خود را در راه دفاع از اسلام فدا کردند، افزود:‌ در کربلا شهیدی به نام سیدالشهدا(ع) برای دفاع از کیان و مذهب به شهادت رسید و در طول تاریخ افراد زیادی در ادامه راه ایشان وبرای این هدف به شهادت رسیدند.

او با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس با الهام گرفتن از تفکر عاشورایی، مسیر شهادت را انتخاب کردند، تصریح کرد: فرهنگ شهادت می‌تواند از دین و مذهب حفاظت کند، لذا باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام دارستانی با تاکید بر این که دوام و استقرار انقلاب و نظام اسلامی به برکت خون شهداست، بیان داشت: اسلام و انقلاب برای حیات و استقلال نیازمند این جانفشانی‌هاست.

/خبرنگار:جواد تلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار