افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدا مدارس با مشارکت سما شیروان

شیروان (پانا) افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدا مدارس با مشارکت سما شیروان در سالن غدیر اداره ارشاد اسلامی اجرا شد .

کد مطلب: ۹۷۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدا مدارس با مشارکت سما شیروان

این افتتاحیه با حضور رئیس، مدیر، کارکنان و دویست نفر از دانش آموزان ابتدایی دخترانه سما شیروان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران مدارس، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری های خراسان شمالی برگزار شد.
گفتنی است، دبستان دخترانه سما اولین آموزشگاه در شهرستان بوده که طرح تفکیک زباله از مبدا را سه سال متوالی با همت مربی بهداشت در آموزشگاه اجرا می کند و دانش آموزان دبستان دخترانه سما به عنوان نماینده دانش آموزان شهر در این افتتاحیه شرکت کردند.

شاهرخ شاهرخی شهردار شیروان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مجتمع آموزشی سما واحد شیروان در اجرای این طرح، آغاز این طرح را با عنوان جشن آغاز طرح تفکیک پسماند خشک در این شهرستان اعلام نمود و از جمع آوری روزانه 50 تن زباله در شهر شیروان خبر داد.

در ادامه شاهرخی افزود : میانگین تولید زباله در سایر کشورها برای هرنفر 300 گرم در شبانه روز است اما متاسفانه این میزان در شیروان 700 گرم می باشد.

لازم بذکر است مجتمع آموزشی سما واحد شیروان با همت مربی بهداشت خانم چکامی فر سه سال متوالی این طرح را اجرا نموده است ودر این طرح در سطح شهرستان و استان پیشرو است.

عظیمی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری های خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به اینکه هرتن زباله حدود 400 کیلوگرم رطوبت و شیرآبه تولید می کند تصریح کرد: در استفاده بی رویه از پلاستیک و مواد آلاینده این چنینی خلاهای قانونی در کشور وجود داشت که قوانین جدیدی توسط مجلس وضع شده و پس از اجرای آن، عوارض استفاده از موادآلاینده به شهرداری ها پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار