گسترش فعالیت های جمعیت هلال احمر استان در 40 دانشگاه

رشت (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت :با افتتاح 5 کانون جدید در آذر ماه سال جاری تعداد کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر استان گیلان به 40 کانون فعال رسید.

کد مطلب: ۹۷۴۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فعالیت های جمعیت هلال احمر استان در 40 دانشگاه

به گزارش خبرنگار پانا مهدی ولی پور افزود :کانون دانشجویی هلال احمر ، نهادی است غیرسیاسی و غیردولتی که در جهت اصول هفتگانه و اهداف چهارگانه شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها،‌ کوشش برای برقراری صلح و دوستی و همچنین حمایت از سلامت و زندگی انسانها و آمادگی و توانمندی برای امداد و نجات و کمکهای اولیه در حوادث به مردم آسیب دیده ، به منظور تحقق اهداف سازمان جوانان هلال احمر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تشکیل می‌شود. در این کانون‌ها با برنامه‌ریزی جهت عضوپذیری و بهره‌مندی بهینه از توان و ظرفیت دانشجویان، بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، امدادی، بشردوستانه و تحقیقات علمی همسو با اهداف جمعیت هلال احمر که در اساسنامه آن تصریح شده است، ایجاد ‌گردیده است .
وی اهداف تشکیل این کانون ها را : جذب ، سازماندهی و تربیت دانشجویان به منظور آماده ساختن آنان در انجام خدمات امدادی و اجتماعی مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه- توسعه مشارکت دانشجویان ، در تصمیم سازیها ، تصمیم گیریها و فعالیتهای مربوط به سازمان و دانشگاه - کمک به امر سلامت اخلاقی جامعه و دفاع از ارزشهای الهی و انسانی- همکاری داوطلبانه در فعالیتهای فوق برنامه برای دانشجویان و نیز برنامه های خدمات بهداشتی و درمانی برای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی دانست.
رشد فرهنگ بشردوستی در سرزمین علم اندوزی
امید عظیمیان معاون امور جوانان استان گفت : بهترین فرصت برای نهادینه گردن فرهنگ بشر دوستی تشکیل کانون های دانشجویی در سطح دانشگاه ها است . دانشگاه مبداء تمامی تحولات بوده و فرهنگ سازی ریشه تحولات است.
وی وظایف کانون ها را برنامه‌ریزی جهت آموزش و بکارگیری دانشجویان و آماده نمودن آنان برای شرکت در فعالیت‌های امدادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، خدمات عام‌المنفعه سازمان، ارائه‌ی خدمات اجتماعی و فرهنگی به دانشجویان در چارچوب اهداف و برنامه‌های سازمان، ترویج روحیه ی کار و تلاش داوطلبانه در بین دانشجویان با اجرای برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و عام المنفعه، برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی برای استفاده ی مطلوب از توانائی ، استعداد و تخصص دانشجویان در گسترش فرهنگ صلح ، تفاهم و دیگر ارزشها و مفاهیم والای انسانی و الهی عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار