همگام با یازدهمین دوره انتخابات مجلس/

تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی در قزوین به 140 نفر رسید

قزوین (پانا) - با نام نویسی ۳۱ نفر در ششمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شمار این متقاضیان به ۱۴۰ نفر افزایش پیدا کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی در قزوین به 140 نفر رسید

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی رییس ستاد انتخابات استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد ثبت نام کننده نسبت به مدت مشابه دوره قبل ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: ۱۲۰ تن از ثبت نام کنندگان مرد و ۲۰ تن نیز زن هستند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین همچنین گفت: از این تعداد ۸۲ نفر مربوط به حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز بوده و ۳۵ نفر نیز به حوزه انتخابیه بویین زهرا-آوج اختصاص دارد و ۲۳ نفر نیز از حوزه انتخابیه تاکستان ثبت نام کرده اند.

وی به مدرک تحصیلی داوطلبان نیز اشاره کرد و گفت: ۸۴.۲ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات حوزوی و سه درصد نیز دارای مدرک دکترا هستند.

حبیبی همچنین گفت: سه نماینده فعلی و سه نماینده ادوار نیز در بین ثبت نام کنندگان هستند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین اظهار داشت: در بین ثبت نام کنندگان ۱۷ استاد دانشگاه و هفت پزشک به چشم می خورد و همچنین جوان ترین فرد ۳۰ و مسن ترین نیز ۷۴ سال سن داشته است.

استان قزوین در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای سه حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز با ۲ نماینده، بویین زهرا-آوج و تاکستان هرکدام با یک نماینده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار