لغو تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی تقدیم دولت شد

تهران (پانا) - وزیران علوم و بهداشت با تقدیم لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی به هیات دولت، پیشنهاد لغو مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی را ارائه کردند.

کد مطلب: ۹۷۴۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
لغو تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی تقدیم دولت شد

به گزارش روز شنبه وزارت علوم، در این لایحه آمده است: مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی از زمان اجرای این قانون لغو می شود.
این لایحه در سه صفحه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۰ ماده تهیه و تدوین شده و با امضای منصور غلامی و سعید نمکی وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان به دبیرخانه هیات دولت ارسال شد.
در مقدمه این لایحه آمده است: در تبعیت اسناد بالادستی سیاست های کلی علم و فناوری مبنی بر اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقه مندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی سراسر کشور این لایحه به دبیرخانه هیأت دولت ارسال شد.
در این لایحه با اشاره به سهمیه های کنکور تاکید شده است: در آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای، سهمیه های پذیرش به صورت آزاد، مناطق(یک، دو و سه) و ایثارگران است.
در تمام آزمون ها پنج درصد از ظرفیت تعیین شده در هر کد رشته محل به صورت اضافه به تمام داوطلبان و به صورت آزاد و رقابتی اختصاص می یابد.
تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهاید درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی(شامل بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار