با هدف برگزاری انتخابات پرشور، قانونمند و سالم

کمیته پایش فضای مجازی دراردکان تشکیل شد

یزد(پانا) -فرماندار اردکان درستادپیشگیریث از جرائم انتخاباتی اردکان گفت: کمیته رصد فضای مجازی با هدف نظارت بر تخلفات احتمالی تشکیل و گزارش مستمر از آن به دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌گردد.

کد مطلب: ۹۷۴۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کمیته پایش فضای مجازی دراردکان تشکیل شد

جلسه ستاد پیش‌گیری از جرائم انتخاباتی شهرستان اردکان صبح امروز با حضور معاون اداره کل دادگستری استان، فرماندار، دادستان، رئیس دادگستری و اعضای هیئت اجرایی و نظارت ستاد انتخابات شهرستان اردکان در سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.

فرماندار اردکان در این نشست بیان داشت: ایجاد آرامش در جامعه و سالم‌سازی محیط انتخابات در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

بهروز شهابی‌زاد اظهار داشت: انتخابات یکی از ارکان تبلور حقوق مردم در تعیین سرنوشت خود است و قوای مجریه و قضائیه باید در کنار یکدیگر انتخاباتی سالم و شکوهمند را برگزار کنند.

فرماندار اردکان افزود: کمیته رصد فضای مجازی با هدف نظارت بر تخلفات احتمالی تشکیل و گزارش مستمر از آن به دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌گردد.

معاون اداره کل دادگستری استان نیز با بیان این‌که هدف، برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور است؛ رسالت اصلی قوه قضائیه را پیش‌گیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: با مصادیق تشویق مردم به تحریم انتخابات برخورد می‌شود.

رحیم‌زاده تأکید کرد: با تشریح موارد قانونی به داوطلبان تأییدشده و هواداران آن‌ها در فضای حقیقی و مجازی می‌توان از وقوع جرائم ناخواسته انتخاباتی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از آلوده‌شدن فضای انتخابات به اتهامات و بداخلاقی‌های انتخاباتی را در قوه قضائیه دنبال می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز در پایان این نشست گفت: شور انتخاباتی با رعایت قانون منافاتی ندارد.

مهدی حسن‌پور اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به صاحبان رسانه‌ها و فعالان مجازی و پایش مداوم این فضا در برهه انتخابات در کمیته رصد فضای مجازی انتخابات شهرستان پی‌گیری می‌شود.

وی تأکید کرد: این کمیته وظیفه رصد و مستندسازی تخلفات و جرائم انتخاباتی و انتقال به قوه قضائیه را بر عهده خواهد داشت و پیش‌بینی به‌موقع و اقدام فوری در مواجهه با جرائم و تخلفات احتمالی، اعتماد عمومی و درصد مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

گفتنی است در ابتدای این نشست، گزارشی از میزان ثبت‌نام و شرایط داوطلبان توسط رقیه کرمانیان معاون فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان اردکان ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار