رئیس دانشگاه تبریز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو:

دانشگاه ها باید جامعه محور باشند

آینده شغلی از دغدغه های اصلی دانشجویان است

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه تبریز گفت که امروزه بایستی دانشگاه های ما جامعه محور باشند تابتوانند مشکلات جامعه از قبیل بیکاری را حل نمایند.

کد مطلب: ۹۷۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه ها باید جامعه محور باشند

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در مراسم گرامی داشت روز دانشجو، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: شما دانشجویان وارثان خون شهدای 16 آذر سال ۱۳۳۲ هستید که در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در دانشکده فنی دانشگاه تهران به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی در ادامه از جمله دغدغه های اصلی دانشجویان را آینده شغلی آنان بیان کرد و افزود: این مسئله دغدغه مسئولان هم شده به طوریکه در سال های اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده دانشجویان در کنار تحصیل با سپری کردن دوره های کارورزی و کارآموزی متناسب با رشته شغلی خود، در آینده هنگام فارغ التحصیلی ضمن اشتغال خود موجب کارآفرینی در جامعه نیز بشوند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه امروزه بایستی دانشگاه های ما جامعه محور باشند تابتوانند مشکلات جامعه از قبیل بیکاری را حل نمایند، تصریح کرد: دانشگاه تبریز هم در سال های اخیر با عقد تفاهمنامه های متعدد پژوهشی و علمی با صنایع در پی تشریک مساعی برای حل مشکلات جامعه است.

حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز از دیگر سخنرانان این آیین بود که با بیان اینکه برخی مواقع نگرشی که در جامعه نسبت به دانشگاه وجود دارد نگرش صحیحی نیست، گفت: ازجمله آن نگرش های نادرست به دانشگاه می توان به استفاده ابزاری از احساسات دانشجویان توسط برخی گروه ها، روشنفکر پنداشتن و دین گریز تلقی نمودن دانشجویان و عدم برخورداری دانشگاه ها از علم اساسی و قوی اشاره کرد.

به گفته وی برخلاف نگرش های غیر صحیح ذکر شده نسبت به دانشگاه واقعیت دانشگاه های ما در حال حاضر دانشگاهی است که هم از نظر عقیدتی و دینی و هم ازنظر علمی دارای توانمندی ها وپیشرفت های فراوانی است و دانشجویان ما از نظر فکر و اندیشه می توانند با تعمق در مسایل در موقعیت های مختلف به وظایف صحیح خود عمل نمایند.

تجلیل از دانشجویان برگزیده، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه و قرعه کشی، قرائت بیانیه و ارایه نکته نظرات و دیدگاه های مسایل مختلف توسط نمایندگان تشکل های دانشجویی و ... از دیگر برنامه های این آیین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار