استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در توسعه کتابخوانی

اردبیل (پانا) - مدیرعامل خانه کتاب کشور گفت: افزایش رایزنی کتابفروشی‌ها با شهرداری به رونق مطالعه و توسعه کتابخوانی کمک خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در توسعه کتابخوانی

نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب کشور در جریان سفر به اردبیل و در حاشیه بازدید از چندی از کتابخانه‌های مرکز استان گفت: چنانچه تعامل و رایزنی‌ کتابفروشی‌ها با شهرداری‌ها افزایش یابد، در توسعه کتابخوانی و رونق مطالعه نیز می‌توان گام‌های بزرگی را برداشت.

او گفت: لازم است تا کتابفروشی‌های استان اردبیل همچون کلانشهرهایی همچون تهران رایزنی‌ خود با شهرداری را افزایش داده و از ظرفیت این نهاد برای توسعه مطالعه بهره بگیرند.

مدیرعامل خانه کتاب کشور افزود: اردبیل در حوزه کتابخوانی و مسائل فرهنگی همواره پیشگام بوده و می‌توان با تبدیل کردن ظرفیت‌های موجود در این استان از فرصت موجود استفاده کرده و طرح‌های استانی را در اردبیل اجرایی کرد.

حسینی پور در خصوص اجرای طرح پاییزه کتاب در اردبیل نیز گفت: با توجه به کمبود اعتبارات تصمیمی برای برگزاری این طرح به صورت کلان اتخاذ نشده بود اما پس از فراهم شدن شرایط در تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی با شعار «ایران؛ تهران نیست» طرح مذکور برای شهرستان‌ها نیز درنظر گرفته شد.

او تصریح کرد: کاهش هزینه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها با توسعه فرهنگ مطالعه امکان پذیر خواهد شد و چنانچه تعامل مناسب دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این خصوص انجام پذیرد، با نتایج بسیار ارزشمندی همراه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار