سید حسن خمینی: انسان محور امانت است

شهرری (پانا)-مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی اذان و تفسیر کارکنان بانک صادرات با حضورحجت الاسلام سید حسن خمینی در حرم مطهر امام راحل برگزارشد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سید حسن خمینی:  انسان محور امانت است

در این مراسم حجت الاسلام سید حسن خمینی در سخنانی اظهار داشت: اگر این جلسه پایه گذار این بشود که مجموعه شاعرانی که درد دین و علاقه دارند یک جشنواره سالانه قرآنی شکل دهند، به نظر من می تواندزمینه یک کار بزرگ شود، همان مطلب را به زبان خودمان بگوییم.

اودر ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از قرآن، یکی از بهترین انواع بهره گرفتن از قرآن را نهج البلاغه دانست و گفت: شما تقریبا هیچ بندی از نهج البلاغه نمی بینید مگر اینکه ترجمه امیرالمؤمنین(ع) از یک آیه قرآن و یا روایت پیامبر(ص) است.

یادگار امام با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان داشت: در قرآن انسان یک موجود سرکش معرفی شده که اگر به تفاسیر نگاه کنیم، چندان درک درستی هم از وضعیت خودش نداردو اگر یک خوبی به انسان برسد، آن را به کسی نمی دهد و اگر بدی به او برسد داد و فریاد می کند.

حجت الاسلام سید حسن خمینی افزود: از طرف دیگر در قرآن آمده که خداوند می فرماید ما خوبی‌ها و بدی‌ها را به انسان گفتیم و هم «فجور» و هم «تقوا» را به او الهام کردیم یعنی در درون ما یک میل همیشگی به سوی سعادت است که آن فطرت آدمی است و نیز کشش به سوی نابخردی و شقاوت وجود دارد.

او در ادامه با تأکید بر اینکه هرچه بیشتر با قرآن ارتباط داشته باشیم سعادت ما بیشتر است، اذعان داشت: بسیار به جا است که ما جشنواره سالانه‌ با موضوع «شعر قرآنی» را راه اندازی کنیم.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار