برگزاری مسابقات قرآن و عترت با حضور 550 هزار دانش‌آموز در فارس

شیراز (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز، از هفته آخر آذرماه در سراسر فارس خبر داد و از این مسابقات به عنوان عالی‌ترین برنامه تربیتی آموزش و پرورش یاد کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات قرآن و عترت با حضور 550 هزار دانش‌آموز در فارس

جهانبخش بانشی امروز در در یکصدوسی و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی در سه سطح آموزشگاهی،شهرستانی و استانی برگزار می‌شود .

او با اشاره به اینکه این مسابقات با حضور 535 هزار دانش‌آموز در استان فارس برگزار می‌شود، ادامه داد: مهمترین بخش این مسابقات مرحله آموزشگاهی و شهرستانی است، چرا که تمام دانش‌آموزان را شامل می‌شود.

او از توزیع ۱۵۰ هزار جلد کتاب‌های قرآنی در مدارس استان خبر داد و افزود: این کتاب‌ها با هدف افزایش کیفیت مرحله آموزشگاهی در اختیار مدارس قرار گرفته است.

او ادامه داد: این مسابقات توسط ۹۰۰ داور فرهنگی و غیر فرهنگی داوری می‌شود و ۹۵۰ منتخب به مرحله استانی راه‌ می‌یابند.

او برآورد مالی برگزاری این مسابقات را یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین وجه قابل‌توجهی که این مسابقات دارد مشارکت همگانی در برگزاری آن و جریان‌سازی فرهنگی و گفتمان قوی قرآنی در همه شهرستان‌های استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص برگزاری این مسابقات مطرح است ،موضوع تأمین هزینه‌های آن است که همانند سال گذشته با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی ،خیرین و سایر نهادهای همکار می‌توان این هزینه را تأمین کرد و نیاز است تا اداره کل اوقاف و خیریه فارس که وظیفه‌ای اساسی در ترویج قرآن دارد بخش اعظمی از این هزینه‌ها را تقبل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار