جریان دانشجویی در کشور باید منبع مطالبه گری آگاهی بخشی و روشنگری باشد

رشت (پانا) - مسئول بسیج فرهنگیان استان : جریان دانشجویی در کشور باید منبع آگاهی بخشی و روشنگری ،ترویج فرهنگ نقد منصفانه در روند و فرآیند برنامه ریزی توسعه کشور باشد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جریان دانشجویی در کشور باید منبع مطالبه گری آگاهی بخشی  و روشنگری باشد

به گزارش خبر گزاری پانا ، در گفتگو با دکتر حسن حبیبی عضو فعال تشکلهای دانشجویی ادوار گذشته و مدرس دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گیلان ،ضمن گرامیداشت 16 آذر ،روز دانشجو اظهار کردند : این روز سر آغاز یک جریان در کشور است که عامل آن دانشجویان بودند.دانشجویان در این روز ثابت کردند می توانند در روند رشد و استقلال و توسعه کشور نقش آفرین باشند .

حبیبی گفت :دانشجو جریان ساز است .در سال 1332 در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به دانشگاه تهران که با دخالت و اقدام وحشیانه گارد ویژه شاهنشاهی تنی چند از دانشجویان استقلال خواه به شهادت رسیدند.دانشجویان که همیشه به دنبال استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان بودند ، 16 آذر ، سال 1332 با مخالفت بیگانگان در اداره کشور و اعتراض به این سفر تاپای جان ایستادگی کردند و امروز هم جریانات دانشجویی در رشد و توسعه و اعتلای کشور بسیار مهم هستند.

مسئول بسیج فرهنگیان گفت: جریان دانشجویی در کشور باید منبع آگاهی بخش و روشنگری باشند.

آحاد مردم و قشرهای مختلف جامعه باید بدانند در جامعه چه میگذرد و از برنامه های کلان دولتمردان مطلع باشند .باید این روشنگری را دانشجویان ونخبگان با هدایت ، مدیریت کنند.

وی گفت : خاصیت دیگر جریان دانشجویی باید ترویج فرهنگ نقد منصفانه درروند و فرآیند برنامه ریزی و توسعه کشور باشد ومسئولان باید پاسخ های صادقانه در این خصوص انجام دهند.

ویژگی جنبش های دانشجویی اینست که این جریان بدنبال حفظ تعادل نظام برنامه ریزی و روند توسعه کشور است.

در ادامه حبیبی خاطر نشان کرد : جریان دانشجویی نمی خواهد برنامه های توسعه این کشور در پشت دربهای بسته نوشته و تدوین شود و اگر این تصمیمات در بین تشکلهای دانشجویی و نخبگان جامعه بررسی و نقد شود ،موجب می گردد جوانان و دانشجویان خود را در سرنوشت آینده کشور مسئول بدانند و در عرسه های مختلف فرهنگی ،سیاسی ،اجتماعی اقتصادی و حقوقی مشارکت دهند و در نهادینه کردن وگفتمان سازی آنها همت گمارند.

امروز علت اصلی فساد در کشور ،عدم شفافیت در تدوین برنامه و مصوبات ست.

از جمله عاملی که جنبش های دانشجویی را به روز مرگی و تکرار میانجامد،آفت سیاست زدگی و سوار شدن بر روح جریانات سیاسی و احزاب در کشور است .که اگر این موضوع با رسالت جنبش های داتشجویی که همان گفتمان سازی و عدالت خواهی و مطالبه گری و کار فکری و فرهنگی ست ،مغایرت داشته باشد ،باعث میشود که نتوانند مسائل مهم و اندیشه فکری خود را مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار