به مناسبت روز دانشجو

آیین روز دانشجو در بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا ) - آیین روز دانشجو شب گذشته با حضور دانشجویان، اساتید و جمعی از مسئولان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۴۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین روز دانشجو در بهاباد برگزار شد

رییس شورای اسلامی استان یزد در این مراسم اظهار داشت : دانشجو نماد حق طلبی، دفاع از آزادی‌های مشروع و حرکت در مسیر آرمان‌های والا و انسانی است که در مکان دانشگاه با کسب علم و آمیختن آن با مفاهیم عمیق و فطری جدایی‌ناپذیر از نهاد بشر، راه توسعه و پیشرفت را به سوی قله‌های موفقیت و افتخار طی می‌کند.

سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی گفت: شانزدهم آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی بود، جنبشی که خود را در درون نظام تعریف می کند و استقلال‌طلبی و آزادی خواهی، اعتقاد و باور به حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، آزادی بیان و اندیشه و اجتماعات و اهتمام ویژه به نقد حکومت و حاکمیت و تساوی حقوق شهروندی، بخشی از هویت آن است.

وی افزود : وظیفه دانشجوی مسلمان، شناخت اسلام ناب محمدی مبتنی بر آرمان های بلند امام راحل و اندیشه های رهبر معظم انقلاب از اسلام ارتجاعی، بدلی و خشنی است که نمی‌تواند به نفع اسلام، ملت و کشور باشد

وی روز دانشجو را نماد استکبارستیزی دانست و تصریح‌کرد: حرکت استکبارستیزی در ایران از سال ۱۳۳۲ آغاز شد و اوج آن را در تسخیر لانه جاسوسی شاهد بودیم.

رییس شورای اسلامی شهر بهاباد گفت : دانشگاه بهترین فضا، مکان و فرصت برای تمرین عملی تحمل آرا و تضارب اندیشه ها و افکار مختلف است و محیط دانش و پژوهش نیازمند آرامش، امنیت و تلاش است و دانشجو و دانشگاهی به عنوان مغز متفکر در جامعه می تواند جامعه اسلامی ما را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه به معیارها و ویژگی های یک دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجویان ما اگر این سه ویژگی یعنی عالم بودن و به دنبال علم بودن و تولیدعلم کردن ، اخلاق ، معنویت و معرفت ، تحلیل ،تدبیر و سیاست را داشته باشند به مقاصد عالیه بالا خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار