در گفت‌وگو با پانا

ناصر ابراهیمی: فدراسیون فوتبال با استخدام مربی پروازی بزرگ‌ترین ضربه را به تیم ملی زد

فوتبال ایران با بحران روبرو شده است

تهران (پانا) – مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در جریان ناکامی‌های اخیر تیم ملی، فدراسیون فوتبال با استخدام ویلموتس نقش پررنگی داشته است.

کد مطلب: ۹۷۴۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ناصر ابراهیمی: فدراسیون فوتبال با استخدام مربی پروازی بزرگ‌ترین ضربه را به تیم ملی زد

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا درباره جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: « فوتبال ایران هشت سال تحت تأثیر مربیگری کی‌روش بود و فکر می‌کنم عدم موفقیت ویلموتس در تیم ملی قابل پیش‌بینی بود. البته به اعتقاد من ویلموتس مربی کاملی نبود، یک مربی باید خوب حرف بزند، از نظر روحی، روانی و فنی بازیکنان را آماده کند اما ویلموتس همه این موارد را با هم نداشت و به همین علت مربی کاملی نبود. »

وی ادامه داد: « هر مربی خارجی برای شناخت کامل یک تیم نیاز به فرصت دارد. همان‌طور که استراماچونی و کالدرون به مرور زمان تیم‌های استقلال و پرسپولیس را شناختند. ویلموتس هم به مرور زمان باید تیم را می‌شناخت اما عدم حضورش در ایران و البته نبود برنامه بلند مدت در فوتبال ایران این مشکلات را به وجود آورد. الآن فوتبال ایران با بحران روبه‌رو شده است و مسئولان باید هر چه سریع‌تر فکری به حال وضعیت فوتبال کنند. »

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: « رئیس فدراسیون فوتبال در صحبت‌هایش گفت ویلموتس قبل از بازی عراق قرارداد خود را فسخ کرده است و بعد هم دیدیم که در بازی با عراق تیم ملی نتیجه را واگذار کرد. پیش از این هم که در بازی با بحرین هم تیم ایران باخت. این نشان می‌دهد تیم ملی هم از نظر فنی و هم روحی و روانی تضعیف‌شده و کار صعود هم به اماواگر کشیده شده است. »

ابراهیمی تأکید کرد: « بزرگ‌ترین ضربه به تیم ملی از طرف فدراسیون فوتبال با استخدام مربی پروازی وارد شد؛ وقتی یک مربی پروازی برای تیم ملی انتخاب می‌شود باید این مشکلات را هم پیش‌بینی کنیم. تیم ملی هر کشور ویترین آن است اما می‌بینیم که حال و روز تیم ملی چگونه است. شاید ویلموتس از نظر فنی مربی خوبی بود اما نتوانست به فوتبال ایران کمک کند. »

وی در مورد حضور برانکو در کادر فنی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: « مربی بعدی می‌تواند از بین گزینه‌های خارجی و داخلی باشد. قطعاً اگر این نتایج را یک مربی ایرانی برای تیم ملی کسب کرده بود انتقادها صد برابر به سمت او می‌رفت. به نظرم هر کسی که هدایت تیم ملی را در آینده در اختیار می‌گیرد باید شناخت کافی از فوتبال ایران داشته باشد. شاید یکی از اصلی‌ترین مشکلات ویلموتس که با فوتبال ایران به بن‌بست رسید همین عدم شناخت بود. »

مربی سابق پرسپولیس در پایان گفت: « برانکو در یک مقطعی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و به مدت سه سال در تیم پرسپولیس سرمربی بود و نتایج خوبی هم کسب کرد. شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد اما نباید ما احساسی عمل کنیم، باید به شرایط تیم ملی هم فکر کنیم. برانکو پس از پیوستنش به الاهلی عربستان نتیجه نگرفت و ‌تنها با ۶ بازی اخراج شد. تیم ملی در مرحله آزمون و خطا نیست و یک بار ضربه خورده و دیگر نباید تکرار شود. امیدوارم در نهایت هر اتفاقی که می‌افتد به سود تیم ملی باشد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار