برگزاری مسابقات بازی‌های فکری، سرگرمی در ناحیه یک شیراز

شیراز(پانا) _ رئیس سازمان دانش آموزی ناحیه یک شیراز از برگزاری مسابقات بازی‌های فکری، سرگرمی در قالب  المپیاد رویش در این ناحیه و با حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات بازی‌های فکری، سرگرمی  در ناحیه یک شیراز

امید اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت تفکر، افزایش قدرت تحلیل مسائل پیرامون، نقد‌پذیری دانش آموزان، تقویت مهارت‌های حسی و حرکتی برای دانش‌آموزان ابتدایی دانست و دور شدن از فضای مجازی را از مهمترین اهداف این المپیاد بر شمرد.

او در رابطه با تاثیر بازی‌های فکری بر دانش آموزان افزود: تقویت حس همکاری و همفکری بین دانش آموزان و خود شناسی و کشف استعداد های درونی از بازخوردهای المپیاد رویش است.

اسماعیلی با بیان اینکه مسابقات دومینو مرحله ناحیه در دو روز پنجشنبه و جمعه،14 و 15 آذر ماه با وجود حدود 600 شرکت کننده برگزار شد گفت: بدلیل استقبال زیاد و پر شور دانش آموزان مسابقات دومینو در دو روز برگزار شد که روز پنجشنبه صبح 82 تیم دو نفره دختر در مقطع ابتدایی و بعدازظهر 42 تیم 3 تا 5 نفره دختر در مقطع متوسطه اول و دوم شرکت کردند.

او ادامه داد: روز جمعه نیز این مسابقات در سانس صبح با 72 تیم دو نفره پسر در مقطع ابتدایی و بعدازظهر 14 تیم 3 تا 5 نفره پسر در مقطع متوسطه اول و دوم برگزار شد.

او گفت : ما برای دانش آموزان مقطع ابتدایی 700 مهره و 1 ساعت وقت و مقطع متوسطه 1500 مهره و 1 ساعت و نیم وقت در نظر گرفتیم که با داوری بین سازه های گروه ها و امتیاز دهی، در هفته آینده نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان دانش آموزی ناحیه یک با اظهار اینکه پس از برگزاری دوره های ضمن خدمت مربیان المپیاد رویش ناحیه یک، به نسبت سال قبل استقبال 10 برابری داشته ایم گفت:2000 شرکت کننده در المپیاد مرحله ناحیه وجود دارند که 600 نفر دومینو و 1400 نفر در بازی های انفرادی ثبت نام کرده اند.

اسماعیلی در رابطه با سهمیه هر مدرسه برای شرکت در المپیاد افزود: سهمیه مدارس معمولی برای پذیرش دانش آموزان در هر رشته 5 نفر و مدارس تمام پیشتاز 7 نفر بوده است.

شرکت کنندگان در 12 رشته از بازی‌های فکری از جمله دومینوتاپلینگ،دومینو برج، جنگا، روبیک، پنتاگو، اتللو، لیوان چینی، ریورسی و بلاک‌آس با هم به رقابت پرداختند.

خبرنگار : ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار