امام جمعه بهاباد

روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در دانشجویان تقویت شود/ دانشجوی انقلابی باید تفکر دینی و سیاسی داشته باشد

بهاباد ( پانا ) - امام جمعه بهاباد به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت : دانشجویان سربازان قلم بدست انقلاب و مغزهای علمی، فکری و فرهنگی جامعه اند.

کد مطلب: ۹۷۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در دانشجویان تقویت شود/ دانشجوی انقلابی باید تفکر دینی و سیاسی داشته باشد

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی وترک محرمات و گناهان اظهارداشت : یکی از مهم ترین جلوه‌های تقوا تقید است، نماز رشد دهنده است و انسان را اوج می‌دهد و انسان زمینی را آسمانی میکند، اگر نماز با کیفیت باشد انسان را به پرواز در می‌آورد.

خطیب جمعه بهاباد بابیان اینکه دانشجویان ذخایر این ملت هستند، مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان امروز است افزود : روز دانشجو روز استکبار ستیزی و مقاومت است، روز دانشجوی انقلابی و ضد استکباری و ضد استبدادی است، امروز انتظار از دانشجو این است که درعین مطالبه گری با آرمان انقلابی و اسلامی در پی ایجاد تمدن اسلامی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریخ کرد : روز دانشجو که در شانزدهم آذرماه نامگذاری شده پس از کودتای آمریکایی ها و نفوذ سران آمریکایی در ایران دانشجویان اسلامی به این روند اعتراض کردند که در این اعتراض سه تن از دانشجویان در این روز به شهادت رسیدند و جمعی نیز زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه قشر دانشجو حق طلب و مبارز در راه خدا همواره با سلطه‌گری بیگانگان مخالف بوده است بیان کرد : نمونه بارز آن هم این جنبش اسلامی ۱۶ آذر سال ۳۲ بود که روند رو به رشد و تفکرات روشنفکری اسلامی دانشجویان کمک بسیار زیادی به پیروزی انقلاب اسلامی کرد و نشان میدهد که استکبار ستیزی در ایران اسلامی و قشر دانشجو ریشه دارد.

ابراهیمی بشکانی یادآورشد : مطالبه ی دانشجوی امروز باید عدالتخواهی منطقی باشد و دانشجو در کنار تحصیل با بصیرت کامل نباید فرصت بهره برداری به دشمنان جهت اهداف شوم خود در عرصه های سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و امنیتی بدهد و این رسالت دانشجویان و متولیان امر را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان پیشگام و ولایتمدارمدیران و سیاستمداران آینده جامعه هستند، اظهار داشت: دانشجوی انقلابی در زمان حاضر به ارزش های دینی انقلاب پایبند بوده و هدف آن را می داند.

امام جمعه بهاباد ادامه داد: دانشجویان ولایتمدار برای رسیدن به هدف و آرمان های انقلاب در تلاش و پایبند استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی است.

خطیب جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی باید هم تقکر دینی و سیاسی داشته باشد که خوشبختانه در دانشگاه ها جمع زیادی که دارند علاقمند به استقلال مبانی دینی و اصول انقلابی در کنار نهاد رهبری فعال و همراه هستند.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری که فرمودند جنبش های دانشجویی ضد استکبار و طرفدار عدالت هستند گفت: باید روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در دانشجویان تقویت شود.

ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه امروز برند سیاسی عده ای ازدانشجویان اعتراض به دین واسلام ونوکری اجنبی میباشد افزود : 16 آذر یادآور ایستادگی جامعه دانشجویی کشور در برابر استکبار آمریکا و آغاز رویارویی خونین دانشجویان با استعمار آمریکاست.

تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ازدیگرموضوعات مطرح شده درخطبه های این هفته نماز جمعه هباباد بود که مورد بحث حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد قرارگرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار