همزمان با سراسر کشور

طرح نهضت سبز در شهرستان بهاباد آغاز شد

بهاباد (پانا) طرح ملی «نهضت سبز» در ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی بهاباد و با کاشت هزار اصله نهال بادام کوهی به صورت نمادین در اراضی جنگلی روستای وحدت آباد بخش آسفیچ این شهرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۷۴۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح نهضت سبز در شهرستان بهاباد آغاز شد

مهناز ایمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد در مراسم یادشده گفت: کشت این تعداد نهال در اجرای سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی انجام شد ، انتظار می رود با بارش های خوب برف و باران در فصل زمستان ،خشک شدن تعداد نهال‌های کاشته شده به حداقل برسد.

وی افزود : اجرای این طرح با هدف افزایش فضای سبز، تقویت فضای تفرجگاهی ، تقویت پوشش گیاهی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، اهمیت درخت و درختکاری و حفاظت از جنگل ها در بین آحاد مردم به عنوان ریه های تنفسی طبیعت انجام شد.

ایمانی تصریح کرد : یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه منابع‌ طبیعی، توسعه فضای سبز و نهالکاری است که با روش‌های مختلف دنبال می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد عنوان کرد: این طرح با حضور مسئولان و تعدادی از کارشناسان دستگاه های اجرایی، بسیج مردمی، تبلیغات اسلامی، سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و همچنین تعدادی از بانوان فعال در این عرصه آغاز شد.

وی تاکید کرد: باید همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای طرح نهضت سبز با این اداره همکاری کنند چرا که حفاظت و احیای جنگل‌ها و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است.

ایمانی با بیان اینکه روز ۱۴ آذرماه در سراسر کشور طرح نهضت نهالکاری برای ایرانی سرسبز و خرم است، گفت: به همین منظور تا اسفندماه امسال حدود ۱۵ میلیون اصله انواع نهال متناسب با اقلیم مناطق مختلف در استان ها غرس خواهد شد.

آغاز کاشت ۸۷ هزار اصله نهال در استان یزد

همچنین محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد امروز در حاشیه طرح درختکاری در سطح ۵۰ هکتار اراضی بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال در اجرای طرح کاشت درخت در کشور ، حدود ۱۵ میلیون اصله نهال برنامه ریزی شد که سهم استان ۸۷ هزار اصله در سطح ۶۲۰ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح، عملیات بیولوژیکی در ۱۴ هکتار از بخش آبخیزداری شهرستان‌های میبد و بافق متناسب با منطقه و همچنین کپه کاری و بذرپاشی در ۵۸۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، بهاباد، اردکان، میبد، یزد و تفت نیز انجام می‌شود.

۹۸ درصد مساحتِ استان یزد به وسعت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شده که ۳۸ درصد مساحت این عرصه‌ها معادل ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار شامل اراضی‌های بیابانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار