استانداریزد:

تشکل‌های مردمی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی نیاز است

یزد(پانا) -استاندار یزد گفت: حفظ و توسعه منابع طبیعی با مشارکت مردمی، ارگان‌ها، نهاد‌های دولتی و غیردولتی تجلی میابد.

کد مطلب: ۹۷۴۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های مردمی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی نیاز است

محمد علی طالبی استاندار یزد در مراسم کاشت نهال در منطقه گودگوار بافق با بیان اینکه در طول دهه‌های مختلف به حق محیط زیست و منابع طبیعی ظلم شده است، گفت: نتیجه این بی توجهی نشان داده که امروز در بسیاری از شاخص‌ها عقب هستیم و در حوزه محیط زیست شرایط خوبی نداریم.

او با بیان اینکه امروز در حوزه منابع طبیعی نگاه خوبی در سطح کشور حاکم شده است، افزود: استان یزد در حوزه تثبیت شن‌های روان، بیابان زدایی و درختکاری سابقه طولانی دارد و تثبیت شن‌های روان در اطراف یزد و بافق یکی از نمونه‌های بارز آن است.

استاندار یزد به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید و عملیات نهال کاری در منطقه گودگوار بافق اشاره و تصریح کرد:با تداوم این حرکت شرایط بهتری در این منطقه فراهم می‌شود.

طالبی تصریح کرد: نباید فقط از منابع طبیعی انتظار داشت اگر چه این سازمان دستگاه اصلی محسوب می‌شود، اما بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم مسئولیت دارند.

او با بیان اینکه نهاد‌های عمومی غیر دولتی مسئولیت دارند و باید زمینه برای تشکل‌های مردمی فراهم شود، گفت: مشارکت مردمی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی می‌تواند زیبا تجلی کند و باید از تجربیات تشکل‌های غیر دولتی در دنیا که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فعال هستند، استفاده کنیم.

استاندار بر لزوم فراهم شدن بستر برای حضور مردم و انگیزه‌های مردمی در این عرصه تاکید کرد و ادامه داد:اگر کار صنعتی و معدنی در منطقه صورت بگیرد باید ملاحظات اجتماعی و مردم در نظر گرفته شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان از یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار