اولین یادواره شهدای عشایر استان یزد در امامزاده اسفند آباد ابرکوه برگزار شد

پانا (ابرکوه) - اولین یادواره شهدای عشایر استان یزد با عنوان «جاودانه‌ها» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و ناحیه مقاومت شهرستان‌های ابرکوه و خاتم  پنجشنبه‌شب 14 آذر همراه با نماز مغرب و عشاء در امامزاده سیده حمیده خاتون اسفند آباد ابرکوه برگزارشد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین یادواره شهدای عشایر استان یزد در امامزاده اسفند آباد ابرکوه برگزار شد

امام‌جمعه بخش بهمن در مراسم یادواره شهدای عشایر ضمن خیرمقدم به خانواده شهدای عشایر ابرکوه و خاتم، گفت: به تعبیر امام راحل اولین ولی‌نعمتان ما شهدا هستند .

حجت‌الاسلام رضا علیزاده خاطرنشان کرد: شهدا آن‌چنان جایگاه والایی دارند که حضرت علی (ع ) حسرت شهدا را می‌خورد. همه مردم به ویژه جوانان باید بدانند که ما بر سر سفره شهدا، امام شهدا و اهل‌بیت (ع) نشسته و این عزت، افتخار، امنیت مثال‌زدنی در دنیا و پیشرفت امروز کشور همگی مرهون خون شهدا است.

علیزاده با بیان اینکه امروز خیلی‌ها به مقام شهدا واقف نیستند و یاد شهدا کمرنگ شده است، افزود: برخی افراد به برکت خون شهدا به پست و مقام رسیدند ولی امروز با خون شهدا بازی و بر سر آن معامله می‌کنند و ارزش‌هایی که شهدا برای آن جان خود را دادند، از یاد می‌برند .

امام‌جمعه بخش بهمن با تأکید بر اینکه شهدا برای دین و اخلاق جان دادند، تأکید کرد : یکی از ویژگی‌های شهدا عبادت و عبودیت بود و از هر فرصتی برای حرف زدن با خدا استفاده می‌کردند. نیمه‌های شب با خدا راز و نیاز می‌کردند و اهل گریه و دعا بودند و ما اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید عبادت و عبودیتی که شهدا برای آن جان دادند در جامعه زنده کنیم.

لازم به ذکر است استان یزد در هشت سال دفاع مقدس 37 شهید از عشایر غیور را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار