صیدلو:نگاه هنری و جامعه‌شناسانه درهر جامعه‌ای باعث رشد و تعالی آن مجموعه خواهدبود

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: دانش‌آموز باید در مدرسه لذت ببرد و یکی از راه‌های این لذت می‌تواند موسیقی باشد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو:نگاه هنری و جامعه‌شناسانه درهر جامعه‌ای باعث رشد و تعالی آن مجموعه خواهدبود

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات کرال فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر تهران در سخنانی اظهار داشت: امیدواریم آموزش و پرورش بتواند دانش‌آموزان هنرمندی تربیت کند تا از آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

او در ادامه گفت: قطعا همکارانی که در گروه‌های مختلف کرال فعالیت می‌کنند هنرمند هستند و این یکی از فواید برگزاری این نوع مسابقات است که می‌توانند از این توانمندی خود برای ایجاد فضای شادابی و نشاط در مدارس بهره ببرند.

صیدلویکی از وجوه زندگی انسان را هنر دانست و افزود: وجود هنرمند و فیلسوف در جامعه بسیارمفید است زیرا نگاه هنری و جامعه‌شناسانه در هر جامعه‌ای باعث رشد و تعالی آن مجموعه خواهد بود و موسیقی فاخر نیز ابزار بسیار مناسبی است که باید از آن در جهت ایجاد روحیه شادابی و نشاط استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اذعان داشت: باید بلاتکلیفی در بسیاری از حوزه‌های سیاست‌گذاری مانند موسیقی برطرف شود تا ارزش‌ها شناسایی شوند.

او بیان داشت: تربیت دانش‌آموزان هنرمند در مدارس با تالیف کتب هنر اتفاق نمی‌افتد بلکه با وجود معلم هنرمند است که دانش‌آموز هنرمند تربیت خواهد شد.

صیدلو یکی از وظایف آموزش و پرورش را تربیت و بکارگیری معلمان هنرمند دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید ذائقه دانش‌آموزان را پیدا و براساس آن حرکت کند و دانش‌آموز باید در مدرسه لذت ببرد که یکی از راه‌های این لذت می‌تواند استفاده مناسب از موسیقی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار