ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان

یزد(پانا) -معاون فرهنگی دادگستری استان یزدگفت: آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان ارتقا می‌یابد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان

محمد رضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد حضور حقوقدانان بسیجی را در مساجد و ارتباط بیشتر آنان با مردم را یک امر مقدس و معروف دانست و گفت: حضور حقوقدانان در محلات و بین مردم می‌تواند به شناسایی و حل و فصل مشکلات عمومی - حقوقی مردم شود و از شکل گیری برخی جرائم، تخلفات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

او افزود: انجام کار گروهی که با حضور قضات، وکلا و کارشناسان بسیجی تحت عنوان طرح هر مسجد یک حقوقدان متجلی می‌شود، می‌توانند در ایجاد صلح و سازش و همچنین پیشگیری از وقوع جرم مؤثر باشد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، معاونت فرهنگی قوه قضائیه را به عنوان یک نهاد حکومتی برای هماهنگی اجرای این طرح معرفی کرد و گفت: هدف این طرح این است که حقوقدان در سراسر کشور با کمک ائمه جماعات، یک خدمت بزرگ و خدا پسندانه را به مردم ارائه دهند و دانش حقوقی مردم ارتقا بخشند.

عرشیان با توجه به دستورالعمل اجرائی طرح فرهنگی ،هرمسجد یک حقوقدان، به اهداف عالی این طرح اشاره کرد و ادامه داد: رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم، آشنا کردن آنان با حقوق و وظایف شهروندی، صلح و سازش، حل اختلافات و دعاوی، ارتقای فرهنگ قانون گرایی و پرهیز از قانون گریزی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده وکاهش طلاق وافزایش اعتماد عمومی به دستگاه از اهدف این طرح است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان از یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار