آغاز طرح ملی نهضت نهال کاری برای ایرانی سرسبز دربافق

یزد(پانا)-مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: طرح ملی نهضت نهال کاری با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در گودگوار بافق اجرا شد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح ملی نهضت نهال کاری برای ایرانی سرسبز دربافق

محمد رضا آخوندی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از آغاز طرح مشارکتی نهال کاری برای ایرانی سر سبز خبر داد و گفت: ملی نهضت نهال کاری همزمان با سراسر کشور با حضور مقامات عالی استان در منطقه گود گوار بافق آغاز شد و طی یک ماه ۷۵ هزار اصله نهال تاغ کشت می‌شود.

اوافزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و برای جلوگیری از بیابان زایی در این منطقه اجرا شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با اینکه این طرح در شهرستان خاتم نیز در حال اجراست تصریح کرد: در مجموع ۸۷هزار نهال در سطح ۶۲۰هکتار از اراضی بافق و خاتم غرس می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه برای نهال کاری در شهرستان‌های بافق و خاتم ۳میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است بیان داشت:در شهرستان بافق گونه طاق و در شهرستان خاتم گونه‌های بنه و بادام کوهی کشت می‌شود.

او تصریح کرد:منطقه گودگوار ۵هزارو ۶۰۰هکتار وسعت دارد که از این میزان ۳هزار و ۷۰۰هکتار عملیات بیولوژیکی در آن انجام شده و یکهزارو ۷۰۰هکتار نیز نهال کاری شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تاکید کرد:با نهال کاری ۵هزارو ۶۰۰هکتار محدوده گودگوار بافق، حدود ۱۰درصد کاهش بیابان را شاهد خواهیم بود.

آخوندی به تخصیص اعتبار ۲۰میلیارد تومانی در سفر هیات دولت برای حوزه منابع طبیعی استان یزد در امسال و سال اینده اشاره کرد و ادامه داد:استان یزد دارای ۱۴کانون بحرانی است و ۲و۶دهم از اراضی آن بیابان محسوب می‌شود.

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز جهانی خاک، طرح نهضت نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز از ۵۰۰هکتار از اراضی منطقه گودگوار بافق با حضور مقامات استانی و محلی کلید خورد.

تا پایان اسفند ماه در سطح ۴۲هزار هکتار اراضی بیابانی کشور،۱۴میلیون نهال کشت می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان از یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار