راهنمایان گردشگری سطح بندی می‌شوند

یزد(پانا)-معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: داشتن اطلاعات تخصصی از الزامات راهنمایان گردشگری است و ملاک سطح بندی آن ها نیست.

کد مطلب: ۹۷۴۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
راهنمایان گردشگری سطح بندی می‌شوند

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامگاه پنجشنبه ۱۴ آبان ماه، در مجمع راهنمایان گردشگری استان یزد گفت: می‌توان بر اساس ترجمه استاندارد‌های شغل راهنمای ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا، راهنمایان گردشگری را سطح بندی کرد.

او افزود: داشتن اطلاعات و دانش تخصصی از الزامات راهنمایان گردشگری است و ملاک سطح بندی قرار نمی‌گیرد، بلکه می‌توان علاقه، ابتکار عمل، تجربه و ... را ملاک سطح بندی قرار داد.

تیموری با بیان اینکه راهنمایان قشر باسواد جامعه گردشگری هستند، اظهار داشت: هیچ چیز برای یک راهنما بدتر از این نیست که پاسخ سوال گردشگر خود را نداند.

معاون گردشگری نبود راهنمای مجاز در کنار تور گردشگری را تخلف دانست و ادامه داد: این آیین‌نامه بعد از ۴۰ سال، در سال ۹۴ بروز شد و به دنبال آن، حضور راهنما در کنار گروه‌های گردشگری بدیل به یک الزام قانونی شد.

تیموری افزود: اگر در مقصد گردشگری امنیت وجود نداشته باشد به تبع گردشگری وجود نخواهد داشت، کشور ما در میان منطقه‌ی پرحاشیه و اغتشاشات بین المللی قرار گرفته، ولی همچنان یک منطقه سبز امنیتی است و ما باید حساسیت دستگاه‌های امنیتی را درک کنیم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه به راهنما به عنوان یک شغل نگاه نمی‌شود و آن را یک فعالیت می‌دانند نمی‌توان برای آن بیمه جداگانه در نظر گرفت، اما پیگیر برطرف کردن مشکلات بیمه راهنمایان هستیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان از یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار